כן,הראדיקל SR8LM היא חוקית לכביש והגיעה בנסיעה מאנגליה
עם כל הכבוד לניסאן GT-R, קורבט ZR1 ודודג' וייפר ACR, מבחינת יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית גומפרט אלו ילדים שיכולים להמשיך לשחק בארגז החול.
לפני שבוע בדיוק ניפצה מכונית-העל של גומפרט, האפולו ספורט, את שיא נורבורגרינג למכוניות סדרתיות כאשר קבעה זמן הקפה של 7:11.57 דקות במסלול ה"נורדשלייפה" המפורסם. האיש שאחראי לשיא החדש הוא פלוריאן גרובר, נהג מרוצים גרמני בן 26 שלזכותו בעיקר הצלחות מקומיות בגרמניה. התוצאה שנחשבה לשיא הקודם למכוניות סדרתיות היתה 7:14.9 ד' ונקבעה בנובמבר ב-2005 על-ידי גרסה מיוחדת ומשופרת של הדונקרוורט D8, רפליקת לוטוס 7 המיוצרת בהולנד – אם כי במקרה שלה, ההגדרה "סדרתית" היתה מאד מפוקפקת.
עבור גומפרט מהווה השיא החדש עוד הישג ברשימה מכובדת. המכונית מחזיקה בשיא הנוכחי במסלול הניסויים של תכנית הטלביזיה "טופ גיר", עם תוצאה של 1:17.1 ד' – יותר משניה מהר יותר מבוגאטי ויירון, אגב. הגומפרט היא גם המכונית המהירה ביותר שנבחנה עד היום במסלול בדפורד הקבוע של מגזין EVO. האפולו ספורט שקבעה את השיא היתה, למיטב הבנתנו, סטנדרטית וסדרתית לגמרי, עד כמה שמכונית כזו יכולה להיות סדרתית.
רק כתזכורת, האפולו ספורט מונעת על ידי מנוע V8 בנפח 4.2 ל' שמקורו באודי, אך שמפיק – בסיוע צמד מגדשי-טורבו – לא פחות מ-700 כ"ס – על משקל של 1,200 ק"ג בלבד. נתון 0 ל-100 של 3.0 שניות הוא רק חלק מהסיפור: תכנון אווירודינמי מתקדם מאפשר לאפולו להשיג כוח הצמדה ניכר במהירויות גבוהות: על פי הנתונים שסיפקה גומפרט לגבי הקפת-השיא, בפניות האיטיות נמדדו תאוצות צד של 1.2 G, ובמהירות – 1.55 G!
כדי לשים את התוצאה של גומפרט בפרופורציה: המכונית הפחות-או-יותר נורמלית שהשיגה את התוצאה הטובה ביותר בנורדשלייפה עד היום היא גרסת העל של השברולט קורבט, ה-ZR-1, שקבעה 7:26.4 דקות. הניסאן GT-R המהוללת קבעה 7:26.7 דקות.
אם נכנס לטריטוריה של מכוניות-על אולטרא-יקרות ונדירות, הרי שמזראטי MC12 – שהיא מכונית מירוץ מוסווית – השיגה 7:24.3 דקות, טיפה יותר מהר מגרסת "קלאבספורט" אולטרא-קרבית של הפגאני זונדה F שקבעה 7:24.7. פרארי אנזו הסתפקה ב-7:25.3.על כולן גברה גרסת ACR של הדודג' וייפר, שמיועדת בעיקר לשימושי מסלול ואשר השיגה 7:22.1.
עכשיו השאירה הגומפרט – שיחסית לכל המוזכרות לעיל בהחלט נחשבת לסדרתית – את כולן מאחור.
התוצאה של גומפרט יכולה בהחלט להחשב כשיא למכוניות סדרתיות, אבל היא איננה המכונית החוקית-לכביש המהירה ביותר סביב הרינג. ליצרנית הבריטית רדיקאל יש מסורת ארוכה של שיאי רינג, אם כי אלו מעולם לא נחשבו לשיאים רשמיים (למעט על ידי היצרנית עצמה) כי המכוניות המדוברות הינן גרסאות חוקיות-לכביש – בדוחק – של מכוניות מסלול טהורות, ובמדינות רבות באירופה הן אינן יכולות כלל לקבל רישוי. עד עתה החזיקה הראדיקל SR8 (עם מנוע V8 בנפח 2.6 ל' שהורכב פחות או יותר משני מנועי אופנוע) בתוצאת הנורדשלייפה הטובה מכולן, עם זמן של 6:55 דקות; אבל אתמול נופץ גם השיא הזה, שוב על ידי ראדיקל, הפעם עם ה-SR8LM – גרסה חוקית לכביש של המכונית אותה הכינה ראדיקל להשתתפות במירוץ 24 השעות של לה-מאן, עם מנוע מוגדל ל-2.8 ל' ו-455 כ"ס (לעומת "רק" 360 כ"ס ל-SR8 הרגילה). בכדי להמחיש שהמכונית אכן יכולה להסתדר עם כבישים רגילים ושימוש יומיומי, ננהגה ה-SR8LM מבריטניה לנורבורגרינג על ידי נהג-השיאים הקבוע שלה (ומי שאחראי גם לשיא החדש), מייקל וורגרס, יחד עם עיתנואי הרכב הבריטי רוג'ר גרין מהמגזין EVO.
התוצאה החדשה שנקבעה היא 6:48 דקות!