לקראת תערוכת פרנקפורט הקרובה, בספטמבר הקרוב, תציג הנהלת בוגאטי את תוכניותיה לעתיד הקרוב יותר ופחות. המיקום והתאריך אינם מקריים. בספטמבר 1909 הוקמה החברה ע"י אטורה בוגאטי המוכשר, ותערוכת פרנקפורט תהיה במה מצויינת ליצרן הוותיק לציין יומולדת 100.
אבל, 100 שנות בוגאטי ובימת התערוכה הנחשבת יהוו רק את התפאורה לדבר האמיתי אותו מכינים אצל יצרנית העל המיתולוגית; בוגאטי תחשוף קונספט ראשון של סדאן אולטרא-יקרה, מהירה ואקסקלוסיבית, ממשיכת דרכה של הבוגאטי רויאל האגדית – המכונית היקרה בהיסטוריה (בתמונה למטה).
בוגאטי: סופר-סדאן לפרנקפורט
צילום: מנהל
כקדימון לתערוכה שוחררו 2 תמונות מטושטשות לרשת, מהן ניתן ללמוד לכל היותר שמישהו בבוגאטי לא הצליח "לעשות פוקוס" על הלוגו... אמנם לא ניתן ללמוד דבר על צורת הרכב או כל סממן מזהה אחר, אבל טיזר הוא טיזר ויש למה לצפות.

כבר היו בסרט הזה
בוגאטי, בגלגולה המודרני, כבר היתה בסרט הזה שנקרא "סופר-סדאן" עם מכוניות התצוגה EB118 ו-EB218 משנות ה-90'. הראשונה עוצבה על-ידי סדנת איטלדיזיין זמן קצר לאחר שפולקסוואגן רכשה את המותג והשניה הושקה שנה מאוחר יותר. לפולקסוואגן היו בשעתו תוכניות רציניותך להתחיל עם סופר-סדאן, תוך שימוש בשם האגדי "רויאל", אך העלויות ומורכבות המנועים המתוכננים הסירו את הרעיונות דנן מן המדף.

מה אומר המודיעין?
לדעת אוטו-אקספרס, שבועון הרכב רב-ההשפעה, מדובר בדגם כל-חדש, מבוסס בחלקו על הויירון, עם ארבעה מושבים, סופר חזק וסופר מהיר. ההשערות לגבי העיצוב והמראה מדברות על תצורת 'שוטינג ברייק', או קופה-סטיישן מאורך. הסופר-סדאן תזכה ככל הנראה לשם בורדו, כשם חבל הארץ בצרפת וצבע אדום כהה, למרות שגם השם 'רויאל' הועלה מן האוב ורץ בינות לשמועות ולספקולציות הרבות המציפות את העיתונים והאתרים הרלוונטיים.
בגרסה מעין זו, היה כמובן ותקרום קבלר ומנוע, ייעשה שימוש בואריאציה כזו או אחרת של מנוע ה-W16 של הויירון – ויש סיכוי ממשי שכל 1,001 סוסיו יועברו לשרת גם את לימוזינת-העל המיועדת. המנוע ימוקם מלפנים וההנעה תהיה כפולה קבועה (אין ברירה; עוד לא מצאו דרך להעביר 1,000 סוסים אל האספלט דרך 2 גלגלים בלבד...).

מתחרות...?!
בפולקסוואגן מכוונים הכי גבוה שאפשר עם הסופר-בוגאטי המיועדת, ולמרות זאת נערכים לתחרות; בניגוד למה שאולי ניתן להסיק באופן טבעי, בוגאטי לא מכוונת אל עבר מטרות "ארציות" כמו האסטון מרטין ראפיד או הלמבורגיני אסטוק המיועדת; המתחרות העיקריות כרגע הן הסופר-בנטלי העתידית או רולס-רויס-על מיועדת, זו שאמורה להחליף את הפאנטום הנוכחית או שאף תמוצב מעליה.
מנכ"ל בוגאטי, פרנץ יוזף פפגן (Franz-Josef Paefgen), אישר בראיון שנתן לאוטו-טלגרף כי "החברה תרחיב את היצע דגמיה" וכי "קיימים מספר פרוייקטים עליהם החברה עובדת". בין היתר מדברות שמועות עיקשות על גרסה "מוזלת ומוחלשת" של הויירון, שככל הנראה תושק כקונספט כבר במהלך השנה הבאה, ותכוון למתחרות מהליגה ה"ארצית" יותר של מכוניות-העל, דוגמת למבורגיני ופרארי למיניהן.
יש לציין כי תוכנית הייצור לויירון מגיעה כמעט לתומה כאשר בקנה נותרו כ-30 יחידות לייצור מהדגם ה"רגיל", הדגם השחור וכמובן הדגם הפתוח – הגרנד ספורט – אשר אמור להיות מיוצר ב-150 יחידות ממנו נמכרו כבר כמה עשרות.
בבוגאטי מדגישים כי מדובר כאמור במכונית תצוגה, בשלב ראשון, כאשר טרם התקבלה החלטה האם בכלל להכניס את הפרויקט לייצור, אם לאו. במידה ויוחלט שכן – ניאלץ להמתין כ-4 שנים עד למוצר המוגמר.


וידיאו: טופ-גיר מעמתים את הויירון עם המק'לארן F1