מחזה דרמטי: ריס מילן מתאמן בג'נסיסדומה היה כי השנה זה יקרה, ומחסום 10 הדקות בטיפוס פייקס-פיק סוף-סוף ינופץ. לא פחות מחמישה מתמודדים חזקים טענו כי הם הולכים על שיא חדש ושבירת אותו מחסום. לא צריך היה לשפר את השיא הנוכחי בהרבה: תוצאת השיא בה מחזיק 'מונסטר' טאג'ימה, שנקבעה ב-2007, עומדת על 10:01.42 דקות. שתי שניות פחות ואתה עם תוצאה שמתחילה בספרה 9.
אבל השיא לא נשבר, וממילא גם לא נחצה מחסום 10 הדקות. גם התחרות הצמודה לה ציפינו, בין מונסטר טאג'ימה ליריביו בקטגוריה הבלתי-מוגבלת, לא התממשה. טאג'ימה קבע בסופו של דבר את הזמן הטוב ביותר במסלול הדרמטי בן 156 הפניות, ובפער ניכר: 10:15.37 דקות. אלוף ה-WRC לשעבר מרקוס גרונהולם, שנטל את המקום השני בקטגוריה בפיאסטה כפולת-ההנעה, לא היה קרוב אפילו עם תוצאה של 11:28.96 דקות, בעוד חברו למתקפת פורד, אנדראס אריקסון, כלל לא מזנק לאחר שמכוניתו – אותה גלגל במהלך האימון המוקדם – לא הושמשה במועד. ואילו קבוצת מאך 2, עם הפורד RS200 האימתנית לרשותה עמדו 1,150 כ"ס (!), סיימה את האירוע בקול ענות חלושה עם תוצאה של 12:11.56 דקות שקבע אלוף הראליקרוס הבריטי לשעבר, מארק רניסון. זה המקום להזכיר – ולהווכח – כי לנסיון בפייקס-פיקס יש תפקיד מכריע: עבור גרונהולם ורניסון היתה זו הופעת בכורה בתחרות הטיפוס המפורסמת, להבדיל מטאג'ימה עתיר הנסיון.
למתחרה מקטגוריה אחרת, פול דאלנבאך מקטגוריית Open Wheel, לא חסר נסיון – היתה זו הופעתו ה-14 בפייקס פיק, וגם הוא שאף לשבור את מחסום 10 הדקות. הוא קבע את הזמן המהיר ביותר למכונית ללא הנעה כפולה ואת התוצאה השניה בטיבה באירוע כולו, אך גם הוא נכנע למפלצת היפנית (המכונית והנהג...) והיה רחוק הן מטאג'ימה והן משבירת השיא. הוא הסתפק בתוצאה של 10:52.1 דקות. היתה זו הופעתו האחרונה של דאלנבאך הוותיק בפייקס פיק כך שחלומו לעשות את המסלול בפחות מ-10 דקות כבר לא יוגשם. אבל אולי בשנה הבאה יעשה זאת מישהו אחר...
קרן אור כמעט-יחידה באירוע סופקה על ידי נהג הפעלולים ואשף הדריפטים ריס מילן, שנהג ביונדאי ג'נסיס קופה משופרת במסגרת קטגוריית Time Attack 2WD – ושבר את שיא הקטגוריה עם תוצאה של 12:09.4 דקות. השיא היחיד הנוסף שנשבר היה בקטגוריית טרקטורונים עד 450 סמ"ק, שם ניצח הרוכב מייקל קובורן על טרקטורון הונדה עם זמן של 12:18.9 דקות.