כפי שסיפרנו בעבר, פיאט מתחילה בשיווק הכרומה בישראל – כחלק מתנופה מחודשת של המותג האיטלקי בארץ. מכוניות ראשונות התייצבו בחניית היבואן ובמהלך השבוע הן יעלו לאולמות התצוגה.

הכרומה מחזירה את המותג האיטלקי לתחום אחרי שנים ארוכות של היעדרות. למעשה כבר כמה שנים פיאט לא מציעה כאן מכונית גדולה מהפונטו.
הגעת הכרומה מסמנת את שאיפת המנכ"ל החדש של סמל"ת אורי להב, להרחיב את ההיצע של פיאט בארץ. "לפיאט יש המון דגמים. חלקם מתאימים פחות וחלק יתאימו בעתיד. אני מאמין שמותג צריך להיות רחב, עם הרבה דגמים ולכן כל הזמן אני בודק היכן אנחנו יכולים להתפתח ולאיזה נישות להיכנס".

הכרומה, מכונית הדגל של פיאט, הוצגה ב-2005 והיא למעשה אחד מפירות האיחוד של פיאט וג'נרל מוטורס. ב-2007 עברה הכרומה מתיחת פנים כדי ליישר קו עם הפנים החדשים של הבראבו.
הכרומה מבוססת על מכללי אופל ווקטרה ולפיכך מציגה בסיס הגלגלים זהה לזה של הווקטרה היוצאת (270 ס"מ). היא גם מצוידת במנוע ה-2.2 ליטר (147 כ"ס) המוכר של ג'נרל מוטורס (שמשרת בבסיס גם את אלפא). לכן, בניגוד לרוב ההיצע של פיאט, לכרומה דווקא יש תיבה אוטומטית אמיתית עם חמישה הילוכים (כמו זו שהכרנו בווקטרה). נתוני הביצועים טובים למדי: 207 קמ"ש מרביים ו-10.7 שניות מ-0 למאה.
בניגוד לרוב המתחרות בקבוצת המשפחתיות הגדולות (קבוצה 4), לכרומה מרכב סטיישן מוגבה שמזכיר גם SUV. הכרומה מגיעה ברמת אבזור גבוהה למדי שכוללת: 7 כריות אוויר, בקרת יציבות, בקרת אקלים עם פיצול לאחור, חישוקים קלים ובקרת שיוט.

סמל"ת מבקשת להעמיד את הכרומה, גם מבחינת מחיר, היישר מול מובילות הקבוצה כמו מאזדה 6 ופורד מונדיאו. כרגע מחירה עומד על כ-150,000 שקלים, אך עד המסירה ללקוחות הראשונים (שתתרחש בחודש הבא) המכונית צפויה להתייקר לאזור ה-159,000 שקלים. הסיבה להתייקרות היא כניסת המס הירוק לתוקף.
למרות הכניסה לגוב האריות, בפיאט מנסים לגשת לתחום בזהירות רבה ולפחות לעת עתה אינם מוכנים לדבר על כמויות צפויות.