אנדראס אריקסון מתאמן עם הסופר-פיאסטה בדרך לפסגה"פסגת פייק", הלא הוא ההר הידוע בפי כל בשמו Pikes Peak, שוכן בהרי הרוקי במדינת קולורדו בארה"ב, לא רחוק מהעיירה קולורדו ספרינגס. ההר מפורסם ברחבי העולם לא בשל הנופים היפים שבסביבתו אלא בזכות תחרות טיפוס הגבעה המתקיימת מדי שנה בכביש האספלט והעפר המפותל המטפס על צלעותיו. המסלול כולל לא פחות מ-156 פניות על פני כמעט 20 ק"מ, מתחיל בגובה 2,862 מ' ומסתיים בגובה 4,301 מ' – שינוי גובה של 1,439 מ'. הן הגובה עצמו והן השינוי בין הזינוק לסיום מהווים אתגר של ממש למכווני המנועים – ומיותר אולי לציין את אלמנט הסכנה אם מאבדים אחיזה וצונחים לאחת התהומות שבצדי המסלול. זו התחרות המוטורית השניה בארה"ב מבחינת הוותק (אחרי מירוץ האינדי 500) – היא מתקיימת מאז 1916, אם כי לא ברציפות. היום יערך המירוץ ה-87 במספר. במרוצת השנים השתתפו ב'פייקס פיק' כמה מהשמות הגדולים בעולם המירוצים האמריקני והבינלאומי.
מתחרי הטיפוס מחולקים למספר רב של קטגוריות, כאשר באופן מסורתי המהירים ביותר שייכים לקטגוריית Unlimited אשר כשמה כן היא – בלתי מוגבלת. כאן משתתפות מפלצות של ממש, כולל האיש שזה בדיוק שמו ואשר נחשב לשליט הבלתי-מעורער של ההר בשנים האחרונות: נובוהירו "מונסטר" טאג'ימה היפני. טאג'ימה בן ה-59 מתחרה בפייקס פיק מאז 1992, תמיד עם מכוניות סוזוקי – או לפחות כאלו הנושאות שם של דגם סוזוקי כזה או אחר, למרות העדר קשר מכני כלשהו למקור הסדרתי. הוא גם מחזיק בזמן-השיא של הטיפוס, אשר נקבע ב-2007 ועומד על 10:01.41 ד'. השנה מתייצב טאג'ימה שוב עם מפלצת-סוזוקי (הפעם היא נושאת את הכינוי SX4, למרות שמדובר בגרסה משופרת של המכונית עימה התחרה בשנה שעברה וכונתה אז XL7...), ובכוונתו להיות הראשון שינפץ את מחסום 10 הדקות בטיפוס המיתולוגי. המכונית המדוברת מצויידת במנוע V6 בנפח 2.7 ל' אשר מפיק – בסיוע צמד מגדשי טורבו – 885 כ"ס (ומומנט מרבי של 90.5 קג"מ!), שוקלת רק 1,120 ק"ג ומצויידת כמובן בהנעה כפולה.
אבל טאג'ימה, אשר בשנים האחרונות מתחרה פחות או יותר נגד השעון ללא מתחרים בקטגוריה הבלתי מוגבלת, מוצא עצמו השנה עם יריבים לא קלים. חברת פורד מטילה למערכה שני נהגי-ראלי, אנדראס אריקסון ואלוף העולם לשעבר מרקוס גרונהולם, אשר נוהגים ב...פורד פיאסטה. אבל לא הפיאסטה שאתם מכירים אלא מפלצת-ראלי עם הנעה כפולה ו-800 כ"ס, וגם הצמד הזה מדבר על ירידה מ-10 דקות. ואילו סדנה בריטית בשם Mach 2 מתייצבת לתחרות עם מכונית מעידן גרופ B המיתולוגי, פורד RS200 – אבל עם שיפורים מפליגים: מנוע בנפח מוגדל של 2.4 ל' מפיק לא פחות מ-950 כ"ס, ומצוייד במערכת הזרקת "נייטרוס" (תחמוצת חנקן) המקפיצה את ההספק ל-1,150 כ"ס (!) – עם מיכל המספיק ל-3 דקות פעולה. אין זה הביקור הראשון של הסדנה המדוברת בפייקס פיק – בעבר אף הספיקה לנצח עם נהג הראלי הוותיק סטיג בלומקוויסט, במכונית זו ממש בגרסה קודמת שלה. הפעם האיש מאחורי ההגה יהיה אלוף הראליקרוס הבריטי מארק רניסון.
היום: תחרות
צילום: מנהל
פול דאלנבך. עשוי לאיים

לטאג'ימה יש יתרון ברור על כל השלישיה המדוברת: נסיון. כל השלושה הם טירוני פייקס פיק המבקרים כאן השנה לראשונה, בניגוד גמור לטאג'ימה עתיר הנסיון. אבל יש מועמד נוסף שצריך לקחת בחשבון: מקצוען ההילקליימב האמריקני פול דאלנבאך (Paul Dallenbach), אשר מתחרה בקטגוריית Open Wheel שהיא באופן מסורתי השניה במהירות אחרי הקטגוריה הבלתי-מוגבלת. דאלנבאך נחשב למומחה של ממש בתחרויות מסוג זה ולאיום אמיתי השנה, והצהיר גם הוא על כוונתו לרדת מקו 10 הדקות. באימונים המוקדמים היה מהיר ביותר עם תוצאות שנפלו רק בשניות בודדות מטאג'ימה. נהגי פורד, לעומת זאת, סבלו מבעיות טכניות בשל הגובה הרב, ואריקסון אף גלגל את מכוניתו למרות שככל הנראה היא תתוקן בזמן לקראת המירוץ היום. גם ה-RS200 נתקל בבעיות מכניות כאשר המנוע גווע שניות אחרי הזינוק לאימון. הסטטוס של הקבוצה הבריטית אינו ברור.
אנו מבטיחים לעקוב מקרוב אחר המתרחש, ואת התוצאות נביא מחר.