ברני אקלסטון, האיש השולט בצד המסחרי של מירוצי פורמולה 1, התראיין בסוף השבוע לעיתון The Times הבריטי – והוסיף שערוריה חדשה ומפתיעה לעולם המירוצים היוקרתיים. אקלסטון בן ה-78 דיבר בראיון באופן גלוי ובוטה אודות דרך הניהול הנוכחית של ה-FIA, בהתייחס לשלטונו של מקס מוסלי הנחשב לשלטון-יחיד דיקטטורי (וזו אחת הסיבות לסכסוך עם הקבוצות).
אקלסטון תמך במוסלי, ידידו הטוב, ואף טען כי יהיה ראש-ממשלה טוב. מהר מאד עבר אקלסטון לדוגמאות מעולם הפוליטיקה – והתברר כי הוא בעד שיטת שלטון טוטליטארי-דיקטטורי, ונגד דמוקרטיה ופוליטיקאים חלשים. "דמוקרטיה לא עשתה טוב להרבה מדינות – כולל זו [בריטניה]", הצהיר אקלסטון, והוסיף ואמר כי היטלר "היה בעל יכולת לגרום לדברים להתבצע" – וכי הוא נכשל כי סטה מהדרך שלו והרשה לאחרים להשפיע עליו.
"פוליטיקאים מודאגים מדי מבחירות", אמר אקלסטון. "עשינו טעות כאשר תמכנו בפלישה לעיראק והסרת סדאם חוסיין מהשלטון. הוא היה היחיד שיכל להשתלט על המדינה ההיא. כך גם עם שלטון הטאליבן".
בענין העלאת שמו של היטלר, קשה להתעלם מהקשר הנאצי למקס מוסלי, שהוא בנם של הורים תומכי המפלגה הנאצית – ולפני שנה היה מעורב בשערורית-סקס עם פרוצות שכללה גם משחק-תפקידים של מחנה ריכוז.
הצהרותיו של אקלסטון גרמו לתגובות חריפות, שלא במפתיע, מצד הקהילה היהודית בבריטניה. סטיבן פולרד, עורך העיתון "ג'ואיש כרוניקל", אמר כי או שאקלסטון אידיוט, או שהוא דוחה מבחינה מוסרית. "או שאין לו מושג עד כמה דברים טפשיים ופגעים, או שהוא כן יודע ואז עליו להיות מוקע על ידי כל אדם הגון", אמר פולרד. חבר הפרלמנט דניס מקשיין, יו"ר וועדת הפרלמנט הבוחנת את נושא האנטישמיות ונשיא המכון האירופי המטפל באותו תחום, תקף את החלטתו של אקלסטון לקשור עצמו לקבוצה גדלה והולכת המתנגדת לדמוקרטיה.