מכוניות WRC - מנועי 1600 טורבו ב-2011ארגון ה-FIA, האחראי על חלק מסדרות המרוצים המפורסמות בעולם, כולל פורמולה 1 ואליפות הראלי העולמית, פירסם סדרה של תקנות והחלטות חדשות אשר ייכנסו כבר בעונת 2010 בקרובה. המטרה המוצהרת – להדק את הקשר בין המרוצים לצופים ולשפר את פרסום ה-WRC בקרב הציבור.
בין התקנות: מרוצי ראלי יוכלו להימשך שניים, שלושה או ארבעה ימים, נתון לבחירת מארגני המרוץ (שלושה או ארבעה ימים כיום); ניתן יהיה לשלב אספלט ועפר גם במהלך יום יחיד וגם בתוך סטייג'ים (בימים נפרדים בלבד כיום); קטגוריית WRC למכוניות סופר 2000 אטמוספריות תתחיל לפעול והקבוצות הרשומות יחויבו להתחרות בשבעה מרוצים לפחות בעונה; שיטת ה"סופראלי" הנוכחית תוחלף – רק מתחרים אשר השלימו את כל המרחק של הראלי יופיעו בטבלת התוצאות הסופית. נקודות בונוס יתווספו לניקוד של הנהגים עבור השלמת ימי נהיגה מלאים וכן יחליפו את הקנסות מאיבוד סטייג'ים עקב תקלה או תאונה; דירוג נהגים גלובאלי יופעל (עדיין לא ברור באיזו צורה בדיוק); יתקיים טקס חלוקת גביעים בכל סוף יום של התחרות עבור מנצחי היום ומובילי הראלי (כיום יש טקס אחד בסוף הראלי); לא יהיה מרחק מינימלי או מקסימלי לסטייג', אך יהיה מקסימום של 80 ק"מ בין עצירות שירות. המרחק התחרותי בראלי יהיה בין 300 ל-500 ק"מ; מארגני המרוץ ישתדלו למקם את מרכזי השירות של הראלי באזורים מאוכלסים והצוותים יידרשו להקדיש זמן לקשר עם הקהל ולפעילויות פרסומיות.
עונת 2010 תכלול 13 מרוצים, כולל ראלי ירדן (בסוף השבוע של ה-4 באפריל).
באשר לעונת 2011, השינוי הגדול ביותר המוצהר עבורה הוא המעבר למנועים בנפח 1600 סמ"ק עבור מכוניות ה-WRC, במקום מנועי ה-2000 סמ"ק טורבו בהם נעשה שימוש כיום. בניגוד לתוכנית המקורית, בה יעברו רכבי ה-WRC למנועי 2000 מוחלשים עד 2013, כעת מוקדם המעבר למנועי 1600 מוגדשים באופן מקביל להקטנת נפחי המנועים במכוניות הנוסעים.
מנהלי הקבוצות המובילות, סיטרואן ופורד, הספיקו כבר להגיב על התקנות החדשות, ועשו זאת בנימה חיובית ביותר. שניהם היו מרוצים מהקדמת המעבר למנועי 1600 סמ"ק טורבו ב-2011. מלקולם וילסון, ראש קבוצת פורד, אמר כי ההחלטה הזו מסמנת וי בכל המקומות: "גם מבחינה סביבתית, מנועים קטנים יותר הם הכיוון אליו הולכים כל היצרנים", הוא הוסיף. כשנשאל אוליביה קסנל, מנהל קבוצת סיטרואן, כמה הספק יוכלו המהנדסים להוציא מהנפח המוקטן, הוא ענה "זוכרים את מכוניות הפורמולה 1 עם מנועי ה-1.5 ליטר טורבו שסיפקו עד 1400 כ"ס? אנחנו יכולים לעשות גם את זה, אם נרצה. זו הכל שאלה של גודל המגביל שאנשי ה-FIA יכריחו אותנו לשים. כוח בכל מקרה לא יהווה בעיה..."