זה עתה סיפרנו לכם על השקתו המיועדת של הסנטה פה בגרסתה האירופאית בפרנקפורט בספטמבר. עתה נודע לנו כי הגרסה המחודשת לרכב הפנאי הגדול של יונדאי, תנחת בארץ רק לקראת סוף שנת 2009.

היונדאי סנטה פה, שעבר שינוי קוסמטי לא גדול מבחוץ, צפוי לנחות בארץ בסביבות חודש אוקטובר, מעט אחרי השקתו האירופאית בתערוכת הרכב של פרנקפורט, כאמור. ואולם, גם אם המראה רומז לכך שהסנטה-פה עבר שינוי מינורי, מתחת לעור מתחבאים כמה שינויים מהותיים למדי, ובראשם החלפת חטיבות הכוח שמיועדות לשוק האירופאי ולכן כמובן גם עבורנו. אלה חופפות – ולא במקרה – ליחידות הכוח עימן מוצג הסורנטו החדש, הלו הוא האח מבית קיה. באופן לא מקרי גם הוא אמור לנחות בארץ באותה תקופה.

אחד השינויים המעניינים עבור השוק הישראלי הוא מעבר ממנוע V6 למרובע צילינדרים: את מנוע ה-2.7 ליטר הוותיק והמוכר תחליף יחידת ה-2.4 ליטר המוכרת מהסונטה ומדגמי קרייזלר ומיצובישי אשר מייצרת כאן 175 כ"ס. זוהי ירידה קלה לעומת העבר (189 כ"ס) אבל הפיצוי יגיע בדמות תיבה אוטומטית חדשה עם שישה הילוכים על פיתוחה סיפרנו לכם לפני כמעט שנה.
בזכותה ביצועי היונדאי סנטה פה המחודש אפילו ישתפרו וכך גם צריכת הדלק.
בתחום הדיזל יוצעו יחידות כוח חדשות בנפח של 2.0 ו-2.2 ליטר עם 184 ו-200 כ"ס. גם הן ישודכו תיבת השישה הילוכים. אלינו, כמו בעבר, אמורה להגיע גרסת ה-2.2 ליטר. היונדאי סנטה-פה, גם ישודרג מבחינת הפנים ורמת האבזור. למרות כל השינויים יש להניח שמחירי הסנטה פה לא ישתנו.