CAR2GO - חברת שיתוף המכוניות הראשונה בישראל - חתמה לאחרונה עם בטר פלייס, שבשליטת שי אגסי וחברה לישראל , על הסכם שיתוף פעולה להסבה מדורגת של צי הרכב שלה למכוניות חשמליות החל מ-2011.

יונתן גדיש, מנכ"ל החברה, אמר בשיחה ל"גלובס" כי "החברה משתדלת להיות כמה שיותר ירוקה והמכונית החשמלית עשויה להיות מתאימה מאוד לפרופיל הלקוחות שלנו שנוסעים כ-60 ק"מ ומשתמשים ברכב עד כ-6 שעות".

גדיש ציין כי העלות של המכונית החשמלית אמורה להיות זולה יותר מכלי רכב רגיל והחברה אמורה לקבל כלי רכב ניסיוניים כבר במהלך 2010 ותשלב אותם בצי החברה לפי דרישת הלקוחות במהלך שנת 2011. ההסכם עם בטר פלייס הוא התחייבות לקנייה "רכה" שבה הסכמנו על MOU - הבעת כוונות לשלב את כלי הרכב של החברה בצי הרכב של CAR2GO.

גדיש אמר כי ההסכם עם בטר פלייס אינו מחייב את החברה לרכוש מכוניות חשמליות רק ממנה וכי אם יגיעו מכוניות אחרות (כמו המיצובישי החשמלית) החברה תשקול לרכוש גם אותה.

גדיש הוסיף ואמר כי "עד היום החברה לא רכשה כלי רכב היברידיים משום שהיבואנים לא העניקו לחברה הנחות משמעותיות ממחיר המחירון של כלי הרכב. גדיש אמר כי "חברה תשקול לשלב את דגמי המכונית ההיברידית הונדה אינסייט, במידה והמחיר שלה יהיה משתלם לחברה".

החברה, שהחלה את פעילותה בישראל בספטמבר 2008 מפעילה כיום 40 מכוניות באזור תל אביב, כשעד שנת 2011 צפויים להיות בבעלות החברה מעל ל-250 מכוניות במספר ערים בגוש דן. בכך הצטרפה CAR2GO ל- 38 חברות גדולות במשק, שחתמו על הסכם שיתוף פעולה דומה.

חברת CAR2GO, מציעה לתושבי תל אביב מכוניות חדשות, אותן ניתן להזמין בכל שעה ובכל זמן, מעכשיו לעכשיו, 7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה. הפעילות מבוססת על מודל של Car Sharing, שיתוף מכוניות, שבו כמות גדולה של אנשים חולקת את אותה מכונית. ההצטרפות פשוטה, באמצעות אתר החברה באינטרנט (www.car2go.co.il). עד כה הצטרפו כחברי מועדון CAR2GO למעלה מ- 1500 משתמשים.