רגע לפני אישור הצעת החוק על הספורט המוטורי, זינקו בסוף השבוע כמות שיא של משתתפים בראלי 'באחה חוצה ישראל 2009', שמתקיים זו השנה השישית, על ידי נעם הימן. למעלה מ-100 צוותים זינקו השנה מתל-פאחר בגולן לאילת, המהווים, ביחד עם צוותי הסיוע והצוותים הטכניים, כ-600 איש שחצו את שבילי ישראל מצפון לדרום. הארגון המופתי של הראלי, הרוח הספורטיבית והעניין שהוא מעורר, נוטעים תקווה חדשה לספורט המוטורי, ה"בן החורג" של הספורט הישראלי - בכל הנוגע לתקציבים והכרה.

מגוון של רכבי שטח התחרו בראלי: אופנועים, טרקטורונים, רייזרים, באגי, ג'יפים משופרים ורכבי שטח בבנייה עצמית. לא כל הרכבים שרדו את הראלי: תנאי שטח קשים מאוד בצפון וראות לקויה עקב אבק בדרום הפילו קורבנות בקרב כלי רכב רבים. עם זאת, הראלי הראה יותר מכל את הצד היפה של הספורט המוטורי: למרות שמדובר בתחרות לשמה, עם מדידה קפדנית של זמנים, צוותים שונים עצרו לאורך המסלול פעמים רבות כדי לנסות ולסייע לצוותים המתחרים בהם, שנתקעו בשטח.

בסיכום הראלי, יכולה עפר-אבניר, יבואנית מותג הטרקטורונים CAN AM לרשום V גדול תחת סעיף הבאתו לארץ של הטרקטורון הספורטיבי DS 450, שקטף חמישה מתוך ששת הפודיומים במקצה המקצועי והחצי מקצועי.
בקטגוריית האופנועים, הישג אדיר לרוכב יוני לוי, שסיים את המסלול על סוזוקי DRZ בזמן שיא של 5 שעות וחמישים דקות, או במילים אחרות: מהירות ממוצעת של למעלה מ-90 קמ"ש בתנאי שטח קשים.

גם ד.ל.ב. מוטוספורט, יבואנית KTM פולריס, יכולה לרשום V גדול על כלי השטח החדש בארץ, הפולריס RZR, המכונה 'רייזר': הרייזרים של פולריס שהתחרו לראשונה בראלי, קטפו את שלושת המקומות הראשונים בקטגוריה; זאת ללא שיפורים או תוספות מיוחדות.