כבר לפני שמונה חודשים סיפרנו לכם על תוכניות חברת קרבון מוטורס האמריקאית להציע את ניידת המשטרה האולטימטיבית למשטרות ברחבי העולם. בקצרה נזכיר רק כי מדובר בניידת משטרה ייעודית אולטרא-מתקדמת, שבניגוד לניידות מוסבות מוכרות (על בסיסי מכונית סדרתית מן המניין) כאן מדובר בניידת שתוכננה ככזו מהמקור. השלדה עשויה אלומיניום (Space-Frame) ופותחה עם עזרה מלוטוס הבריטית; אורך המכונית הוא קצת יותר מ-5.0 מטרים ובסיס הגלגלים עומד על 3.10 מ'. הפגושים תוכננו לספוג (ולתת) מכות חזקות במיוחד לצורך ניגוח עבריינים ברכב. הרכב משוריין ועמיד בפני ירי נשק קל ובפנים יש כמובן הפרדה ברורה בין היושבים מאחור ליושבים מלפנים.
מסתבר שההשקה אשתקד יחד עם מאמצי שיווק גלובליים מניבים תוצאות והיצרנית הייחודית עומדת כבר על צבר הזמנות שחצה את קו 10,000 היחידות! החברה עברה כמעט כל משטרה בכל מדינה בארה"ב לצורך הדגמות, והתגובות נלהבות. מדובר בנפח ייצור מכובד בכל קנה מידה, מכובד ביותר בהתחשב במוצר החדש, בחברה הלא מוכרת ובמצב הכלכלי הקשה הפוקד את כלל תעשיית הרכב בעולם. ההזמנות מגיעות – נכון לרגע זה – מיותר מ-30 מדינות!
צבר הזמנות זה מרשים ביותר, במיוחד לאור העובדה שהמחיר הסופי טרם פורסם – אף לא מחיר הבסיס ללא כל התוספות (והרשימה כמעט אינסופית) האפשריות אותן ניתן לקבל.
קרבון מוטורס ממוקדת כיום בתכנון, ייצור ובניית המפעל הייעודי לניידת העתיד. מדובר בגלגול של החברה שתכננה והציעה בשעתו את מוניות צ'קר (אותן ראינו גם בארץ) – גם היא מכונית ייעודית שתוכננה ויוצרה מן המקור כמונית, ואינה הסבה למונית ממכונית סדאן סדרתית.
קרבון מוטורס התחייבה לספק את הניידות הראשונות החל מתחילת 2012.