בוולוו חרטו כבר מזמן את סמל הבטיחות על דגלם ולא בכדי מזוהה היצרנית השבדית (עדיין בבעלות פורד, והמחפשת בית חם) כאחת המובילות בתחום. יחד עם הדאגה לבטיחות הנוסעים, מציעים עתה בוולוו ליין שלם של תוספות בטיחותיות שנועדו לדאוג לידידנו ההולכים על ארבע – הכלבים.
רבים נוהגים לנסוע עם כלביהם ברכב – בעיקר בחופשות – וכאשר נתח חשוב ונכבד מההיצע של וולוו הן גרסאות סטיישן הרי שההתאמה להובלת כלבים בולטת במיוחד; אגב, בארה"ב נבחרו מכוניות וולוו כ"ידידותיות ביותר עבור כלבים". מסתבר שעשו שם סקר שכזה...
בוולוו מאמינים כי המקום הנכון והבטוח ביותר להובלת כלב באוטו הוא תא המטען ולפיכך מוצעת סבכת הגנה (רשת) החוצצת בין תא המטען לחלל הנוסעים, על-מנת למנוע העפת הכלב לפנים לכיוון הנוסעים במקרה תאונה, ח"וח. סבכה נוספת ניתן להתקין לאורך תא המטען, בכדי ליצור הפרדה בין הכלב המובל לבין כל תכולת מטען אחרת שלא בא לכם שכלבכם יעביר בלעיסתה את זמנו בבאגאז' (קניות, כלי עבודה, נעלי גוצ'י וכיו"ב).
רעיון חביב ופרקטי נוסף היא מחצלת ייעודית (בגודל מתאים) העשויה חומר פלסטי והמיועדת למנוע לכלוך או הרטבת הריפוד בתא המטען או הדפנות האחוריות של המושבים האחוריים. טיפול נוסף במניעת לכלוך בבאגאז' ניתן לקבל באמצעות תיבת מטען מפוליאתילן מוזרק בגודל המותאם בדיוק לתא המטען הספציפי של כל דגם (למעט עבור ה-XC90). שתי אופציות ההגנה דנן קלות להוצאה וכניסה (כך מבטיחים בוולוו) וניתנות לשטיפה. בוולוו מייעדים תוספת זו עבור בעלי כלבים חובבי ג'יפה, ים ושלוליות, שלא תמיד כיף להכניס אותם בגמר ה"בילוי" לתא המטען המרופד והנקי.

כמו עם בני האדם כך גם עבור הכלבים מציעים בוולוו "פינוקים" שלבטח במחוזותינו חשובים וקריטיים עוד יותר מבאירופה; דוגמא לכך הם מגיני שמש לכיסוי החלונות הצדדיים מאחור כאשר באותה הנשימה מדגישים בוולוו כי לא די בכך בכדי להגן על הכלב בעמידה, וכי השארת כל ייצור חי (הן בני אדם והן כלבים) ברכב סגור בשמש הקופחת היא מסוכנת. אבל, בעת הנסיעה, עם מיזוג או אוורור נאות, יורידו מגיני השמש הללו באופן משמעותי את הקרינה והחום הנפלטים מהשמש.

כמובן שבלי גימיקים ופינוקים (לכלבים, או שמא לנו, בעליהם?...) אי אפשר ואותה קולקציית ציוד ותוספות לכלבים כוללת גם מגבות, שמיכות, צעיפים (?!) ואף קערת מים.

תוספות ההגנה והציוד לכלבים מתאימות להתקנה בדגמי וולוו הבאים: V50, XC60, V70, XC70 ו-XC90 והציוד ניתן לרכישה גם בארץ. מחירים לדוגמא:
רשת הגנה לתא המטען ל-V50 – 1,936 שקל (כל המחירים כוללים מע"מ); חוצץ לתא המטען ל-XC60 – 1,890 שקל; חוצץ לתא המטען ל-XC90 – 1,890 שקל; תיבת מטען ל-XC60 – 2,140 שקל; שטיח מחומר פלסטי לתא המטען ל-XC90 – 1,167 שקל.

מי אמר "חיי כלב"?