הדמייה של מפעל הייצור מחופה בפאנלים סולארייםלמבורגיני הולכת בדרך הירוקה בדומה לזו של פרארי. אחרי שספרנו לכם על התוכניות ההיברידיות של פרארי, ועל מפעלה הירוק של החברה ממראנלו נראה שגם למבורגיני עלתה על הדרך הירוקה.

הנהלת החברה אישרה תקציב של 35 מיליון יורו אשר יסייע לה להשיג את יעדה הירוק: הפחתת פליטת מזהמים מהמכוניות אותה היא מייצרת בכ-35 אחוז עד 2015, והפחתת פליטת מזהמים בתוך הליך ייצור בכ-15 אחוז (על כך פרטים בהמשך).

בעת הצגתה של הלמבורגיני אסטוק ציינו בחברה כי כאשר תוצג המכונית, ההנעה, כמקובל בימים אלו אצל למבורגיני, תהיה כפולה ואת הכוח יעניק מנוע ה-V10 של הגייארדו, או לחילופין מנוע V8 מוגדש-טורבו, ויחידת-כוח היברידית על בסיס מנוע V8. התוכנית ההברידית של החברה כוללת הוספת מערכת עצור-סע, מערכת ניהול מנוע נקיה יותר, הפחתת חיכוך בחלקי מנוע נעים, הפחתת משקל ואף שימוש בביו-דלק.

יש לציין שהלמבורגיני גאייארדו LP 650-4 הציגה ירידה של 18 אחוז בפליטת מזהמים רק כתוצאה מעדכוני מנוע וניהול מנוע כך שהתכנית נראית ברת השגה.

באשר להפחתת הפליטה בייצור, החברה תתקין 17,000 מטר של פנלים סולריים על גג מפעל החברה במהלך החודשים הקרובים ועד סוף השנה. המערכת תייצר בשיא התפוקה 1,582 מגה-וואט חשמל בשנה ותחסוך, מעבר להיבט הכספי בעלות החשמל, כ-20 אחוז בפליטת המזהמים מהמפעל. התאמות שונות בתוך המפעל עצמו הכוללות שיפור הבידוד, הצללות ובקרת אקלים מתקדמת יקטינו עוד את צריכת האנרגיה שלו. סך הכל תרד פליטת המזהמים בגין התאמות אלו ב-30 אחוז במהלך 2010, מעבר ליעדי החברה.

עתה, כאשר גם לפרארי וגם ללמבורגיני תוכניות היברידיות, התוכניות של פורשה לקייאן ההיברידי ולפנאמרה ההיברידית נראות כמתבקשות ממש...