לאחר שהחלו לרוץ שמועות בדבר מותו בטרם עת של הטנדר/פיק-אפ החדש לבית פולקסווגן מפאת המצב, מראה החברה כי היא רצה למרחקים ארוכים ומתכוננת ליום שאחרי המשבר ולנוכחות מסיבית בכל פלחי השוק. במסגרת מדיניות הגלובליזציה המונהגת בפולקסווגן התקבלה החלטה אסטרטגית כבר לפני מספר שנים להציע כלי רכב מסחריים ומשאיות בשווקים מתפתחים (קרי: כלי עבודה פשוטים יחסית, זולים ואמינים) ובכלל זה טנדרים.

הטנדר הכל-חדש, אשר הוצג לראשונה בתערוכת האנובר בספטמבר שנה שעברה תחת השם רובסט (Robust, עמיד, איתן) יזכה לשם מסחרי ממשפחת החיות, זאב...סליחה אמארוק (Amarok, זאב בשפה האינואיט, שפת האסקימוסים מגרינלנד וצפון קנדה). אגב, בשווקי דרום אמריקה המילה יכולה להיות מתורגמת גם ל"הוא אוהב סלעים", כפל לשון חיובי מבחינת פולקסווגן ועבור הגרמנים מהווה הזאב חלק בלתי נפרד מהמותג פולקסווגן (ואף הופיע משולב עם הסמל המוכר במספר דגמים בעבר) בשל מיקום מטה החברה בעיר וולפסבורג ("טירת הזאב") שסמלה זאב...

הרכב אשר תוכנן מדף חלק יוצג תחילה בתצורת תא כפול והנעה כפולה כאשר גרסת תא בודד תוצג בעתיד. הרכב יזכה לסדרת מנועי TDI מסילה משותפת מהדור הבא בעלת פליטה נקיה וצריכת דלק חסכונית. ניתן לנחש שמעט מהידע שנרכש במסלול המרוצים יזלוג לרכב זה.
האמארוק יגיע לייצור סדרתי בסתיו 2009 במפעל החברה בפצ'רו, ליד בואנוס איירוס, ארגנטינה. תחילת המכירה לרכב הגלובלי צפויה בראשית 2010 בדרום אמריקה, במרכז אמריקה ובאירופה (ובישראל? עוד מוקדם לנחש אך לא מצאנו סיבה שלא), כאשר דרום אפריקה ואוסטרליה תצטרפנה לקראת סוף 2010.

פולקסוואגן הופכת להיות היצרן האירופאי הראשון שייכנס לייצור המוני ובקנה מידה גדול של טנדרים. האם רצינות החברה תמשיך ותביא גם להצגתו של רכב השטח המגודל עליו ספרנו לכם? תלוי באווירה בשווקים, בעיקר בארה"ב.