למעצב פורד בדימוס, דניאל פאולין (Daniel Paulin) השבדי, יש מזה זמן רב תשוקה להציע את מכונית-העל האמריקנית הבאה. לפני כשנתיים הציגה חברתו החדשה – Paulin Motor Company ממישיגן – טיזר ראשון לנושא: קונספט וירטואלי בתצורת איור תלת-ממדי תחת השם VR Concept (ראו תמונה מימין למעלה). אז הובטח שמשהו נוסע יראה אור עד 2012.
Devon GTX – מכונית-העל הבאה של אמריקה?
צילום: מנהל
כעת משחררת סדנתו של פאולין סדרה חדשה של תמונות (עיבודי מחשב אף הן, בטכנולוגיית 3D) של ה-Devon GTX – השלב הבא, הקרוב יותר לייצור של אותו הקונספט, עם אפשרות לראות עוד פרטים, זוויות צילום שונות ואף פנים המכונית שאמורה להיות במצב כמעט מוכן; החברה הצעירה מצהירה כי הגרסה המוכנה לייצור תוצג לעיני הציבור במהלך אירוע ה- Concours d'Elegance היוקרתי שיתקיים באוגוסט בפאבל ביץ' שבקליפורניה.
Devon GTX – מכונית-העל הבאה של אמריקה?
צילום: מנהל
ההתפתחות האבולוציונית של אותו הקונספט מלפני שנתיים כוללת אלמנטים עיצוביים רבים מהאייקון האמריקנים המצליחים – השברולט קורבט על דורותיה והדודג' וייפר – ובחברה מסבירים כי העיצוב מושפע מאלמנטים קלאסיים ומודרניים/עתידנייים ולמעשה 'מגשר' ביניהם. למשל – הצביעה בשני גוונים, שהשתמרה מה-VR Concept.
עיצוב הפנים (כמו גם מספר אלמנטים חיצוניים) מושפע בין היתר מהדודג'/קרייזלר וייפר ולא בכדי; פאולין הציע בשעתו 5.5 מיליון דולר לקרייזלר בתמורה לרכישת המותג וייפר, הצעה שלא הבשילה לכדי מעשה. המוטיב המרכזי הוא "נקיון ומינימאליזם" ובהחלט ניתן להתרשם מהתוצאה.
Devon GTX – מכונית-העל הבאה של אמריקה?
צילום: מנהל
מ-Paulin Motor Company לא נמסרו כל פרטים טכניים או נתוני ביצועים מובטחים, אך הניחוש כי מדובר על מכונית שתתבסס על הוייפר נראה כסביר למדי. הפרטים המלאים ייחשפו כאמור באירוע ה-Concours d'Elegance הקרוב ורמז קטן לגבי יכולות "מכונית העל הבאה של אמריקה" מצאנו בהבטחתו של פאולין לנסות "ולנפץ את שיא המסלול" בנורבורגרינג שבגרמניה עוד קודם להשקה, ביולי הקרוב... נשמע יומרני ומבטיח.
נמשיך לעדכן.