מצד אחד, יש לסקודה סיבה להיות מרוצה מעצמה: בתקופה בה ענקי עולם הרכב מתנדנדים כמתאגרף שספג יותר מדי חבטות, הצליחה סקודה להראות רווח בתום הרבעון הראשון של 2009. אבל מהצד השני, הדו"חות הכספיים שפורסמו זה עתה מראים כי המצב רחוק מלהיות ורוד. סך ההכנסות הרבעוניות של סקודה ירד ב-30% לעומת הרבעון המקביל ב-2008, הרווח התפעולי ירד בשיעור חד של 83%, והרווח הנקי אחרי מס ירד בלמעלה מ-90%. מספר המכוניות שמכרה סקודה ברבעון ירד בכ-39% והיקף הייצור – בכ-45%. מסירת מכוניות ללקוחות ירדה בשיעור צנוע יחסית של 17.5%, אבל כאן מדובר חלקית על הזמנות שבוצעו בפועל עוד בשנה שעברה. הנתון שאמור להדאיג את סקודה במיוחד הוא הירידה ברווחיות.
יו"ר סקודה אמר בהודעה לעיתונות כי הרבעון הראשון היה קשה מאד, ולמרות זאת הצליחה סקודה לתרום רווח תפעולי לא מבוטל של 28.2 מיליון אירו לקבוצת פולקסווגן. עוד נמסר כי התוצאות טובות מהתחזית, בין היתר בזכות תכניות לעידוד גריטה שתרמו להתאששות שוק המכוניות במדינות מסוימות. סקודה כבר נקטה באמצעים כדי להתמודד עם המשבר, כולל קיצוץ בהיקף כוח העבודה אשר ירד בכ-13% לעומת אשתקד. מאוחר יותר השנה אמור לצאת לשוק דגם יטי החדש, קרוסאובר עממי וזול שצפוי לתרום משמעותית למכירות המותג.