נשיא ארה"ב הנמרץ ציין במהלך קמפיין הנשיאות שלו כי נושאי איכות הסביבה יקבלו תחת ממשלו את תשומת הלב הראויה להם. זה עתה הכריז הנשיא על תקנות פדראליות אשר מגבילות את צריכת הדלק ושיעור פליטת המזהמים. מטרת תוכניתו של אובאמה אינה רק "ירוקה" בבסיסה אלא משרתת את הרצון להקטין תלותה של ארה"ב בנפט ממקורות זרים.

התקנות החדשות, הזהות לאלו של מדינת קליפורניה וכך קובעות תקן לכל ארה"ב, קובעות כי כל המכוניות אשר תיוצרנה עד 2016 תצרכנה עד 15.15 ק"מ לליטר, או 35.5 מייל לגלון. בהתבסס על ממוצע הנסועה מחד ועל צריכת הדלק הממוצעת מאידך, מהלך זה יחסוך לממשל כ-1.8 מיליארד חביות נפט מעתה ועד 2016. התקנות מתחלקות בין מכוניות פרטיות/נוסעים להן יעד של 39 מייל לגלון ורכבי פיק-אפ להם יעד של 30 מייל לגלון. רק לשם השוואה, התקנות כיום עומדות על 27.5 ועל 24 מייל לגלון בהתאמה.

נוכח העבודה כי ממשל ארה"ב מפקח הדוקות על חברות הרכב הגדולות ומחזיק בחיים (בקושי) את ג'נרל מוטורס הנאבקת על שרידותה ושמר עד לאחרונה על קרייזלר ביכולתו להעביר תקנות אלו ללא ציוץ מטעם בכירי התעשייה. עלות משוערת של ההשקעה בתכנון מכוניות אשר תעמודנה ביעדים אלו עומדת על כ-1.3 מליארד דולר, בניגוד להערכות מוקדמות של כ-700 מיליון דולר. הרציונל הכלכלי העומד מאחורי התקנות הנו החיסכון הצפוי בהוצאות הדלק.

יש לציין כי אובאמה האיץ את תוכנית הקונגרס מ-2007 אשר קבעה יעד דומה, אולם עד 2020. נוכח העובדה שמדובר בתקנות פדראליות, אובאמה חסך את הצורך בקבלת אישורו של הקונגרס למהלך אשר ייכנס לתוקף מראשית 2011.

בסוף 2008 הכריז האיחוד האירופאי על החמרה בתקנות לפליטת מזהמים. לא רחוק היום וממשל אובאמה יטפל בסוגיה זו ביד תקיפה לא פחות.