מחקרים על מושבי בטיחות
שימוש במושבים איכותיים מצמצם בכ-70% את הפגיעות בילדים, את הסכנה לפציעה בכ-90% ובאופן משמעותי את שיעור התמותה בקרב תינוקות עד גיל שנה, היושבים נגד כיוון הנסיעה. מחקרים שנערכו מצאו כי מושבי הבטיחות מפחיתים בשיעור של 92%-71% את שיעורי התמותה והפגיעה של תינוקות. עוד נמצא כי מושבי הבטיחות מפחיתים ב-60%-54% את שיעורי התמותה והפגיעה בפעוטות וכי מושבים מגביהים (בוסטרים) מפחיתים ב-59% את שיעורי הפגיעה בילדים.
מחקר אחר בדק את שיעורי השימוש בילדים בהתקני ריסון מצא כי 41% מהתינוקות עד גיל שנה חגורים שלא כהלכה או אינם חגורים כלל במהלך הנסיעה. 40% מהילדים בני 1-4 חגורים שלא כהלכה או אינם חגורים כלל במהלך הנסיעה ו-77% מהילדים בני 5-9 חגורים שלא כהלכה או אינם חגורים כלל במהלך הנסיעה.

בהשוואה בין נתוני מחקרים שנערכו בארץ בשנים 2003 ו-2005, נמצא כי יש מגמת שיפור מה בכל הנוגע לחגירת חגורת בטיחות בקרב היושבים במושב האחורי. אומנם בקבוצת הגיל 0-4 היתה ירידה קלה בשיעור החגירה – מ-71% ב-2003 ל-68.1% ב-2005, אבל בקבוצת הגיל 5-11 נמצא כי בשנת 2003 71.8% מהילדים לא היו חגורים, נתון שהשתפר מעט בשנת 2005, כאשר "רק" 61.6% מהילדים היו לא חגורים. בקבוצת הגיל 12-17 לא נרשם שינוי בין שנת 2003 ו-2005 בשני המקרים הוא עמד על שיעור של 72.8% לא חגורים. נתונים אלו מראים כי עיקר המאמץ ההסברתי צריך להיות מרוכז בחשיבות שבחגירת ילדים צעירים בגילאים החייבים בבוסטר, למרות שמדהים לגלות כמה הורים לא טורחים לחגור בבטחה תינוקות ופעוטות.

דרוג מושבי בטיחות
באתר הבריטי "מושבי בטיחות לילדים" מתפרסמת רשימת פרטים לבדיקה בעת קנית מושב ילדים.
באתר הלאומי האמריקאי לבטיחות בדרכים בודקים ומדרגים מדי שנה מאות מושבי בטיחות בסעיפי נוחות תפעול, בהירות הוראות השימוש ועוד – וגם זה בעל ערך בטיחותי כמו שכבר אמרנו

כללי
* ודאו שהמושב מתאים לגילו, למשקלו ולגובהו של הילד.
* יש לבדוק כי מושב הבטיחות הוא בעל תו תקן אמריקאי (FMVSS213) או תו תקן אירופאי (ECER44-03/04 ) ומאושר על-ידי משרד התחבורה.
* בדקו שהמושב נוח לילד ולשימושכם.
* בדקו שתאריך ייצור מושב הבטיחות (מופיע על גב המושב או בתחתיתו) קרוב לתאריך הרכישה.
* לפני הרכישה קחו את המושב לרכב ובדקו אם הוא מתאים להתקנה ברכב הפרטי שלכם.
* בדקו שבסיס מושב הבטיחות יושב ברובו על מושב הרכב ולא גולש קדימה או לצדדים. חלק ממושבי הבטיחות ניתנים להתקנה רק עם חגורת אגן-כתף (ולא עם חגורת אגן בלבד). כמו כן, יש לבדוק איזו חגורה נמצאת במושב הרכב בו אתם מתכוונים להתקין את מושב הבטיחות.

סל-קל
* בדקו שחגורות הבטיחות ברכב שלכם ארוכות דיין להתקנת מושב בטיחות הדורש חגורת אגן-כתף.
מושב בטיחות המותקן עם כיוון הנסיעה
* בדקו שגובה החריץ העליון ממנו יוצאות הרצועות עימן חוגרים את הילד במושב הבטיחות, גבוה מספיק מגובה כתפיו של הילד.

בוסטר (מושב מגביה)
* ברכישת בוסטר לילדים בגילאי 4-6, מומלץ לבחור בוסטר עם מתאם לחגורת הכתף של הרכב, שתפקידו להרחיק את החגורה מן הצוואר.
* אם אין לכם משענת ראש במושב הרכב בו הילד יושב על הבוסטר, מומלץ כי תרכשו בוסטר עם משענת גב שיגן על ראש הילד.
* יש להעדיף בוסטר המאפשר שימוש בטווח משקל רחב.

מבוסס על המלצות ארגון "בטרם"