מזה זמן אנו עוקבים אחר ניסיונות המכירה של ג'נרל מוטורס את מותגיה האירופאים כאשר היה נראה כי פיאט היא זו אשר תרכוש את אופל.

קבוצת GAZ הרוסית (המייצרת בין השאר את מכוניות וולגה, משאיות, אוטובוסים, כלים מכאניים, חלקי מנוע לרכבות וכלי רכב צבאיים) הודיעה שתציע הצעת רכש לג'נרל מוטורס עבור פעילותה של אופל. GAZ תגיש הצעת הרכש בשיתוף עם חברת החלפים הקנדית Magna ובנק Sberbank, הנושה הגדול ביותר של GAZ כלפיו יש לה חובות בסך של 2.6 מיליארד דולר.

הסכום אותן תציע החברות לא ברור כמובן. יש המצפים כי מחיר אופל לא יפחת מ-4 מיליארד דולר. GAZ ושותפותיה תצענה לרכוש 50.1 אחוז מאופל. רכישת אופל תגדיל את פוטנציאל הייצור של GAZ לכ-5 מיליון כלי רכב בשנה, תזניק את הקבוצה מבחינה טכנולוגית ותגדיל את היצע כלי הרכב של הקבוצה ברוסיה, אחד השווקים הצומחים ביותר בשנה שעברה מבחינת כלי רכב נמכרים. חברת מגנה תיהנה מגישה למפעלים מודרניים של אופל ואף שוקלת ייצור רכבים עבור יצרנים אחרים, במודל הדומה למגנה-שטייר ופורשה. מקורות בתוך חברת מגנה צוטטו ע"י עיתונאי רכב מגרמניה (Welt am Sonntag וכן Automotive News Europe) לפיהם יצרני רכב דוגמת פיג'ו או פורד-אירופה יעדיפו להעביר ייצור למפעלי החברה ולא לבצע התאמות בקווי הייצור שלהם. זוהי אופטימיות זהירה, בלשון המעטה, נוכח מצבה הלא פשוט של פיג'ו אשר הביא את החברה לפטר את היו"ר שלה והס מלהזכיר את פורד הנאבקת על יציאתה את המשבר העמוק.

בשל ההשלכות הפוליטיות האפשריות הנובעות מרכישת החברה גרמנית ע"י שותפות המורכבת מחברה קנדית ורוסית, והיקפה הכספי של העסקה, נראה כי יהיה צורך בתמיכתן של שלושת הממשלות הנוגעות לדבר, בעיקר אלו האירופאיות. ממשלת גרמניה, ממנה ביקשה ג'נרל מוטורס הגנה בהיקף 4.1 מיליארד דולר באשראי או בערבויות כדי להמשיך ולהחזיק את אופל בחיים, תעדיף מכירה לקבוצה זו ולא לידי פיאט ולו רק בשל העובדה שפיאט שוקלת סגירת המפעל בקייזרסלאטון (Kaiserslautern) ושותפות GAZ הצהירו כי לא ייסגרו מפעלים.

החלטה באשר לעתיד אופל והכרזה באשר לזהות הקונה המאושר (האומנם?!) צפויה עד סוף החודש. מכירות חזקות לאופל אינסיניה יחד עם הצגת הדור הרביעי של האופל אסטרה מייצגים (או שלא, תלוי את מי שואלים) התעוררות קלה במותג הגרמני המנומנם. מה ההשפעה שתהיה לבעלים החדשים על פרויקטים בקנה דוגמת האופל קליברה ועל החברה בכללותה, רק ימים יגידו.