אם לשפוט לפי ההודעות בפורומים ובטוקבקים השונים, ה-AL4 היא אולי הפריט המכני הבודד השנוא ביותר בעולם הרכב הישראלי (לפחות עד הגעת התיבה הרובוטית של הקורולה).
עובדה - כמה עוד תיבות הילוכים, או מנועים, מכיר עמישראל בשמם הפרטי?

לא ניכנס כאן לדיון השחוק עד זרא אם מדובר בשטנה מוצדקת או לא, אם התיבה שופרה לאורך השנים או לא ושאר ירקות; הנושא כבר "נטחן" הלוך וחזור כמעט מעל לכל במה אפשרית. אנחנו כאן כדי לספר כי עידן ה-AL4 נמצא כנראה לקראת סופו.
כאשר הציגו אנשי היצרן את התוכניות העתידיות לגבי ה-3008 במסיבת העיתונאים שערכו בסוף ההשקה, נמסר כי גרסת (טורבו) בנזין אוטומטית תופיע בתחילת 2010 – מבלי לפרט. אולם תחת לחץ פיזי מתון הסכימו להודות כי גרסה קלה וקומפקטית יותר של התיבה משושת ההילוכים מבית אייסין שמשרתת את הדגמים הבכירים בהיצע PSA (למשל בפיג'ו 607, סיטרואן C6 וגם בפיג'ו 407 החזקות) נמצאת בפיתוח, והיא היא זו שתשרת את ה-3008 בנזין-אוטומט הכה נחשקת בשוק הישראלי.

האם זהו סוף עידן ה-AL4? לא בטוח – יתכן כי PSA תמתין למתיחות הפנים המקובלות כדי להחליף את התיבה האוטומטית, ולא ברור כמה מהר התיבה החדשה – והיקרה יותר – תמצא את דרכה לדגמים הזולים יותר.
נשאר לנו רק לקוות שההחלפה תהיה זריזה, משום שאין ספק כי תיבת שישה הילוכים טובה היא בדיוק מה שחסר ב-207 וה-308 כדי לתת ביטוי הולם למנוע ה-1.6 ל' המודרני.