השברולט קרוז מעוררת ענין רב בשוק הישראלי, והיינו שמחים להביא לכם רשמים ממקור ראשון אודותיה. אלא שבשלב זה, היבואן אינו משחרר בינתיים מכוניות למבחן – ולכן אנו נאלצים לספק את סקרנותכם חלקית עם איסוף מידע מחו"ל. אנו מביאים לקט נוסף של חוות דעות כפי שהתפרסמו בעיתונות חו"ל – ושוב, בהסתייגות שלא מדובר על כבישים ישראלים, שיש הבדלים ברמות אבזור, וכי עד עתה עדיין לא נהג איש בשילוב ה"ישראלי" של מנוע 1.6 עם תיבה אוטומטית.
עיקר הביקורות המובאות להלן מגיעות מהעיתונות הבריטית, מהסיבה הפשוטה שקל לנו לשלוף את המידע ולתרגמו (יש לציין כי מצאנו חוות דעת דומות גם בצרפתית, ספרדית ואיטלקית, אך ויתרנו עליהן כאן מסיבות ברורות) – והבריטים מציגים חזית כמעט אחידה. הקרוז החדשה מהווה שיפור גדול יחסית לדגמי שברולט קודמים, אך עדיין אינה מגיעה לרמת המשפחתיות הקומפקטיות המובילות. רוב המגזינים והאתרים הבריטים המובילים העניקו לקרוז ציון כללי בינוני של שלושה כוכבים מתוך חמישה, אך רובם גם המליצו עליה בחום לנהגים שאינם בעלי דרישות גבוהות בשל מחירה, שהופך את החבילה לאטרקטיבית. אבל כדאי לשים לב כי הביקורת העיקרית, שחוזרת על עצמה גם אצל נציגי עיתונות מחוץ לאירופה, מופנית כלפי המנועים ה"ישראלים" אשר ישווקו כאן: צמד מנועי הבנזין בנפחי 1.6 ו-1.8 ל'. כמעט כל הכותבים המליצו להעדיף את אופציית הדיזל, שאינה קיימת אצלנו.

Fifth Gear
אתר Fifth Gear הבריטי (של תכנית הרכב הפופולרית בשם זה) העניק לקרוז ציון כולל של 3 כוכבים כאמור, וכדי לקבל פרופורציה הרי שציון כזה הוענק גם למיצובישי לאנסר, סובארו אימפרזה וטויוטה אוריס ופריוס; ואילו מכוניות כמו פורד פוקוס, הונדה סיוויק, פולקסווגן גולף, פיז'ו 308, ניסאן קשקאי, ווקסהול (אופל) אסטרה וההונדה אינסייט החדשה זכו ל-4 כוכבים. האתר מציין לטובה את העיצוב החיצוני והפנימי, התרשם כי איכות ההרכבה גבוהה והגדיר את הקרוז כנינוחה ומתאימה לסגנון נהיגה רגוע, אך פחות לנהיגה ספורטיבית בה היא מפגרת אחר המובילות הדינמיות של הסגמנט. ומה לגבי מנועי הבנזין? שניהם דורשים הרבה סל"ד כדי לייצר ביצועים סבירים, ודווקא מנוע ה-1.8 מאכזב במיוחד. מנוע ה-1.6 מרגיש מעט יותר "חי". את ההתרשמות מסכמת התיחסות למחיר האטרקטיבי, בזכותו הקרוז – לדברי Fifth Gear – היא A very tempting proposition, "הצעה מפתה מאד" כל עוד אינך מוטרד מהתנהגות כביש שאינה מושחזת במיוחד או מהסמל על מכסה המנוע.

Auto Express
השבועון הפופולרי ורב התפוצה Auto Express הגיע לממצאים שונים במקצת, ואצלו השורה התחתונה אינה כה חיובית. אנשי אוטו אקספרס דווקא לא התלהבו מהעיצוב שאינו מתבלט, ואף טוענים כי מאחור מזכירה המכונית יונדאי סונטה. עיצוב הפנים כולל יותר מדי משטחים אפורים, וחלק מהפלסטיקים מרגישים זולים. השילדה, לעומת זאת, "ממש טובה", עם נוחות נסיעה גבוהה שאינה באה על חשבון הניהוג שנפגם רק על ידי היגוי עמום. תכונות השילדה, אומר 'אוטו אקספרס', מבשרות טובות עבור האסטרה הבאה שמקבלת את אותה פלטפורמה.
אבל שוב, מנוע הבנזין ספג ביקורת. 'אוטו אקספרס' נהגו רק בגרסת ה-1.8, עם תיבה ידנית, ולמרות 140 כ"ס על הנייר המנוע נעדר מחץ, דורש (שוב) סל"ד, ואז הוא גם מגלה אופי פעולה גס ולא נעים. אבל במהירויות שיוט גבוהות המנוע נרגע ואז אפשר לכסות קילומטרים בנוחות בסיוע מושבים טובים.
השורה התחתונה לדברי 'אוטו אקספרס': הקרוז לא ממש מציעה משהו חדש בקבוצתה, אבל מספקת בדיוק את מה שהיא טוענת: שפע מרחב ואבזור בתקציב נמוך. אבל אם אתם מחפשים מכונית מהסוג הזה, ממליץ 'אוטו אקספרס' לחשוב על קיה סיד כתחליף עדיף.

אוטוקאר
עוד שבועון פופולרי ורב השפעה, וכאן ההתרשמות חיובית יותר. אין ציון מספרי כללי אך גם כאן אנו נתקלים בביקורת כלפי מנוע ה-1.8 של מכונית המבחן שקיבלו אוטוקאר. צלילו אינו נעים וחסר לו כוח. גם במקרה זה התיבה היתה ידנית, שאינה מענינת את השוק הישראלי. כמו אחרים, גם אוטוקאר ציינו כי המכונית משוועת למנוע טורבו קטן (אותו תקבל הקרוז בשוק האמריקני). לעומת זאת, על הכבישים המשובשים בספרד שם נערכה השקת המכונית צוינה לטובה יכולת המיתלים, והשליטה על זוויות הגלגול הוגדרה כטובה למרות העדר יומרות ספורטיביות (בנקודה זו בהחלט אין תמימות-דעים בין העיתונאים השונים). ההיגוי הוגדר כאכזבה הגדולה ביותר: מנותק ונעדר דיוק. אבל בסיכום הגדיר כתב אוטוקאר את הקרוז כמרשימה (בדרכה המאד לא ספורטיבית), שקטה וחלקה ו"מרוחקת שנות אור" מלהיות מכונית-תקציב זולה. אנו מוצאים כאן חזרה כמעט מילה במילה על דברי Fifth Gear: הקרוז לא תדבר אל אותם נהגים המעונינים בתגובות חדות נוסח פורד פוקוס, אבל עבור נהגים פחות תובעניים הקרוז היא "A very, very tempting package" – חבילה מאד, מאד מפתה – במיוחד באווירה הכלכלית הנוכחית.

MSN Cars UK
גם ערוץ הרכב של אתר MSN הבריטי נתן לקרוז ציון של 3 כוכבים. כתב האתר אהב את העיצוב בחוץ ובפנים ואת תג המחיר, אך מצא כי מרחב הרגליים מוגבל מאחור ולא התרשם ממנועי הבנזין חסרי המחץ. שני המנועים מתאמצים לספק קצב תנועה נאות ודבר זה מודגש במיוחד במנוע ה-1.8 עם התיבה האוטומטית, עימה המנוע עצל ורועש. ההיגוי דווקא צוין לטובה אך בנהיגה נמרצת המכונית נוטה להתנדנד בפניות וזוויות הגלגול מוגזמות. תא הנוסעים עבר שיפור "תהומי" בעיצוב ובתחושת האיכות; המרחב סביר אך אינו פורץ גבולות חדשים בקטגוריה.
השורה התחתונה: הקרוז שווה בדיקה למחפשים מכונית בתקציב מוגבל, אך חבל כי המנועים מרגישים מיושנים והמכונית אינה ספורטיבית כפי שניתן להתרשם מעיצובה.

iMotor
שוב ציון של 3 כוכבים מתוך 5. העיצוב החיצוני זכה להתיחסות חיובית וכך גם תא הנוסעים (למרות מרחב ראש ורגליים מוגבלים מאחור), ואף התנהגות הכביש מקבלת ציון טוב: השילדה "מרשימה מאד", ההיגוי ישיר ולא קל מדי, והמיתלים מגהצים היטב מהמורות במהירות נמוכות וגבוהות. מבחינת איכות כללית הקרוז אפילו "מרגישה כמו מוצר אירופי איכותי ולא כמו דייהו-לשעבר מזדקנת כמו הלאסטי [אופטרה, אצלנו]". אבל מנוע ה-1.6 שהיה הראשון בו נהגו אנשי iMotor הוגדר כ"אכזבה אמיתית". יש לו מעט מאד כוח והוא מתאמץ להזיז את משקלה הגבוה-יחסית של הקרוז, פעולתו אינה חלקה, והוא גם אינו חסכוני – וכל זה עם תיבה ידנית שאותה צריך לתפעל לעתים קרובות מדי באופן מתסכל כדי לשמור על הקצב של שאר התנועה. גם על תפקוד התיבה יש ביקורת, אך תיבה זו לא תהיה רלבנטית עבורנו ממילא. השילוב של המנוע והתיבה פוגם מאד בשאר החבילה, והכתב ממליץ בחום לבחור במנוע ה-1.8. מנוע זה נבחן מאוחר יותר (עם תיבה ידנית) וזכה לביקורת טובה, בניגוד לשאר המקורות המובאים כאן שלא ממש התרשמו ממנו לטובה.

Channel 4
אתר הרכב של ערוץ הטלביזיה 4 הבריטי פרסם חוות דעת מפורטת לקרוז, עם ציונים בסעיפים השונים כמו גם ציון כללי – וכן, גם כאן מדובר ב-3 מ-5 כוכבים. את תא הנוסעים הגדיר האתר כ"תגלית", עם פלסטיקים רכים, תשומת לב נאה לפרטים, ואיכות שמהווה "קפיצה ענקית" קדימה. על הכביש הקרוז מפגרת הרחק מאחורי מובילות הסגמנט בהיבט הדינמי, עם כיול שמעדיף נוחות (תחום בו זכתה הקרוז לציון כללי גבוה) על פני זריזות. ההיגוי אמנם מהיר וישיר במידה מפתיעה, אבל כאן נעצר הצד הספורטיבי. המכונית בטוחה וצפויה אך סובלת מעודף זוויות גלגול ויותר תת-היגוי ממתחרותיה. שני מנועי הבנזין אכזבו. מנוע ה-1.6 צריך לעבוד קשה ועושה את מלאכתו ב"נרגנות", ומנוע ה-1.8 כמעט ואינו מרגיש מהיר יותר. סעיף בטיחות הוא היחיד בו קיבלה הקרוז את מלוא 5 הכוכבים האפשריים, בזכות הפלטפורמה שתוכננה גם עבור האסטרה הבאה ולכן אמורה לזכות בציוני-בטיחות גבוהים במבחני NCAP. הקרוז צפויה להיות השברולט הראשונה שזוכה לציון 5 כוכבים.

What Car
אתר What Car הוא בעל אופי צרכני מובהק, אשר בניגוד למרבית העיתונות הבריטית אינו מחפש את הצד הספורטיבי-חוויתי (ובכך אולי מתאים יותר ללקוח הישראלי האופייני של מכוניות כמו הקרוז).
כתב האתר מצא את הקרוז כ"בעלת נוכחות", וציין לטובה את עיצוב הפנים, רמת החומרים ואיכות ההרכבה (עם כי עדיין לא ברמה שתדאיג את פולקסווגן). האיכות הוגדרה כ"קפיצה מסיבית" עבור שברולט. רמת המחירים בשילוב עם האבזור הופכת את הקרוז לזולה משמעותית מרוב המתחרות. אבל גם כאן מצאנו ביקורת כלפי מנועי הבנזין. "רוב רוכשי הקרוז לא יוטרדו מתכונות הניהוג, אבל עלולים להתנגד למנועי הבנזין נעדרי העוצמה". מנוע ה-1.6 חסר דחף "במידה נואשת" אלא אם הדוושה מוצמדת עד הסוף, ומנוע ה-1.8 אינו טוב בהרבה. מנוע הדיזל 2.0 ל' טוב בהרבה אך מבטל את יתרון המחיר של הקרוז. לדברי הכותב אמורה הקרוז לקבל אופציית דיזל נוספת וזולה יותר, אשר עשוייה להפוך את הקרוז לאטרקטיבית הרבה יותר.

Motor Trend (ארה"ב)
נציגי מגזין אמריקני חשוב זה, הגדול ביותר בארה"ב, נכחו בהשקה האירופית של הקרוז וחשבנו כי יהיה מענין להביא את דעתם. מפתיע לגלות כי דווקא האמריקנים גדולי הממדים סבורים כי יש שפע מרחב לנוסעים מאחור, ומפתיע עוד יותר כי דווקא הם מצאו לנכון להתלונן על ההיגוי שמונע לחלוטין מעורבות נהג בנעשה. אותם מנועי 1.6 ו-1.8 ל' בלתי-אהודים זוכים גם כאן לשפע ביקורת בשל רעש לא נעים, נקודות מתות בעקומת הכוח וחוסר נכונות לטפס בסל"ד: "העמס את ה-1.6 בחמישה נוסעים ומטענם, וכל תמרון עקיפה בעליה הופך למבחן קשה לעצבים ולסבלנות".
ההתרשמות הכללית חיובית ואיכות המוצר אינה מוטלת בספק, אך לדעת המגזין הצלחת הקרוז בארה"ב תלויה במנוע ה-1.4 ל' טורבו המיועד לה – ואם הוא לא יציע אופי אנרגטי ומהיר תגובה באופן משמעותי מצמד מנועי הבנזין המוזכרים לעיל, הרי ש-GM שוב נכשלה בנסיונה לתת תשובה למכוניות הקומפקטיות של טויוטה והונדה.