קיה פורטהבאופן מקרי, או שלא, הרי שממש במקביל לנחיתת השברולט קרוז התייצבה בחניה של סוכנות קיה מחליפת הסראטו. בסוכנות המקומית מספרים שהמכונית – המכונה בקוריאה פורטה – נחתה בארץ למטרות הדרכה, לימוד והכנה. עם זאת ייתכן בהחלט שחלק מ"מלאכת ההכנה" הזו תכלול גם ביקור אצל ציי הרכב כדי להראות להם מה צפוי לגנוב תשומת לב מהקרוז החשובה.

הפורטה מבוססת כמובן על פלטפורמת הקיה סיד ונסמכת על בסיס הגלגלים שלה (265 ס"מ). היא ארוכה יותר מהותית עם 453 ס"מ (תוספת של כמעט 30 ס"מ), אך מעט נמוכה וצרה יותר (146 ס"מ, 177.5) בגרסה הקוריאנית. בקוריאה היא חמושה במנוע ה-1.6 ליטר המוכר מהסיד (שם עם 124 כ"ס), אך גם ב-1.6 טורבו-דיזל עם 128 כ"ס. בארץ היא תוצע עם יחידות הכוח המוכרות מהסיד.

המשפחתית של קיה תקבל בזמן הקרוב תקינה אירופאית ושיווקה בארץ יחל בחודשים הקרובים. תוספת כזו להיצע, במיוחד על רקע החיסרון של יונדאי, בהחלט מעודדת את היבואן ובצדק. זאת בייחוד כאשר המחיר אמור להיות תחרותי ודומה לזה של הסיד.

אותה פלטפורמה (עם בסיס גלגלים זהה) משמשת כמובן גם את חברת האם יונדאי ב-i30 ובמחליפת האלנטרה – שלא מוצעת בינתיים בתקינה אירופאית. אבל גם האלנטרה החדשה צפויה לקבל תקינה אירופאית ולהגיע לארץ.
עד כמה קרוב המהלך? ביונג לי, סגן מנהל המכירות של אזורינו (מזרח התיכון ואפריקה) שביקר בארץ לכבוד השקת ה-i20 טוען שזה לא ייקח זמן רב; הוא מאמין שתוך שנה או קצת יותר תהיה אלנטרה כזו. היבואן המקומי פחות אופטימי ואינו צופה לראות כאן את האלנטרה לפני 2011.