בריליאנס, היצרן הסיני השאפתן, הציג בתערוכת שנחאי את ה-EV קונספט החשמלי. המנוע החשמלי מניע את הגלגלים האחוריים ושואב כוחו מסוללות ליתיום-איון כמקובל, ומבטיח טווח כל-חשמלי של כ-150 ק"מ. למכונית מנוע חשמלי נוסף המניע את הגלגלים הקדמיים בלבד במהירות של עד 50 קמ"ש, קרי – מהירות עירונית. המהירות המרבית – כאשר שני המנועים עובדים – עומדת על כ-130 קמ"ש. לטענת החברה, כדי להתגבר על בעיית הטעינה במשך הלילה אשר מקשה על שימוש יומיומי במכונית לנסיעות בטווח בינוני וארוך, תוצע אפשרות לבצע הטענה מהירה תוך 30 דקות אשר תמלא כ-80 אחוז מהסוללות, וזאת דרך שקע 220 וולט רגיל.

העיצוב החיצוני מורכב מכמה אלמנטים שבעדינות נגדירם כ"לא ממש מקוריים"; החזית מזכירה גרסה מנופחת של הטויוטה פריוס החדשה כאשר היעדר סבכה קדמית ('גריל') מבליטה את ה"אין מנוע בעירה פנימית" הצורך מצנן. קורה B מורכבת ממפגש שתי דלתות הנפתחות בהזזה קדימה/אחור, ללא שום צפיות לייצור עתידי, ואותו הדין לגבי לוח המחוונים הכל-אלקטרוני הכולל הגה ג'וי-סטיק ומרכז בקרה ושליטה מעוגל במרכז הקונוסלה. ארבעת הנוסעים ישבו ספונים איש בכסא הקפטן שלו וייהנו ממרווח רגליים רב.

לא נמסרו נתוני מידות ופרטים נוספים על הפלטפורמה המשמשת את מכונית התצוגה, אולם אם המכונית תגיע לייצור, הרי שהשוק החשמלי-ישראלי יהיה צפוף ותחרותי למדי; משפחת בליליוס, ככל הנראה הקרובה ביותר להחזקה בזיכיון ליבוא מוצרי החברה, תשמח להתחרות במכונית של שי אגסי ופרויקט בטר פלייס ובמשפחת עיני אשר לה הזיכיון לייבוא מוצרי חברת BYD, המייצרת מכוניות חשמליות והיברידיות. ואחרונה חביבה מבין החשמליות הצפויות כאן נזכיר גם את המיצובישי I–MiEV – אם זו תגיע לייצור.

נראה כאילו בריליאנס מתפרשת לתחומים נוספים, אולם נראה כי יש להשלים הפיתוח מהבחינה הבטיחותית עם תוצאות מבחני ריסוק גרועות למדי, לפני שתקפוץ לעגלה החשמלית...