לפני כחודש השיקה דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, מותג חדש בישראל – סאיק (SAIC), הסינית. באותו מעמד הודיע דורי מנור, מנכ"ל לובנסקי, כי סאיק תציג בתערוכת שנחאי משפחתית חדשה שתגיע גם אלינו.
ובכן, תערוכת שנחאי נפתחה וה-N1 שעינכם רואות, זו המשפחתית המדוברת של סאיק. בינתיים עוטה המכונית מדי קונספט, אך בתוך כשנה עתידה המכונית להפוך לסדרתית. אלינו היא אמורה להגיע במהלך אותה שנה (2010) או שנה מאוחר יותר (2011) ולהילחם על מקומה בפלח השוק המבוקש ביותר בישראל, משפחתיות.

היצרנית הסינית אמנם מחזיקה במותג רובר ובתכניות היצור לדגמי רובר, אך בגדול נראה שהחברה בחרה בדרך עיצובית משל עצמה, במנותק מה"מסורת" של היצרנית הבריטית. כך גם בכל הנוגע לעיצוב הפנימי המציג סביבה הי-טקית למדיי עם מסך מגע במרכז הקונסולה השולט על מערכת הבידור (כולל גלישה מלאה באינטרנט), מיזוג האוויר, ניווט (מבוסס קוד פתוח) תצוגת מצלמות הצד (במקום מראות) ועוד.

לא רק מבחינה עיצובית יש ניתוק מעברה של רובר, שכן בניגוד לאחות הגדולה, 550 המבוססת על פלטפורמה מקוצרת של ה-75, מכונית הקונספט מתהדרת בפלטפורמה חדשה לגמרי. סאיק אינה מרחיבה אודות המכונית החדשה אך בינתיים אנו יכולים לספר כי החדשנות אינה ממשיכה מתחת למכסה המנוע – שם אנו עדים לעוד דור משודרג של סדרת K מרובעת הצילינדרים מבית רובר.