ה-AC קוברה היא אחד המיתוסים הגדולים בהיסטוריה של המכונית, בוודאי בהיסטוריה של תרבות הרכב האמריקנית. קרול שלבי היה זה שהגה את הרעיון לדחוף מנוע V8 אמריקני מתוצרת פורד בתוך שלדת מכונית-ספורט בריטית פתוחה, כדי לקבל חורכת-אספלט יוצאת דופן שנועדה במקור לתת תשובה לשברולט קורבט. ההמשך, כמו שאומרים, כבר שייך להיסטוריה ואת הסיפור תוכלו לקרוא ביתר פירוט כאן בכתבתו של דני שטיינמן.
במרוצת השנים עברה חברת AC קשיים ותהפוכות, נסגרה בראשית שנות ה-80, נפתחה מחדש ושוב קרסה באמצע שנות ה-90. אז עברה לידיו של הבעלים הנוכחי, אלן לובינסקי, אשר ייצר רפליקות של הקוברה המקורית עם מנועים מודרניים. נדלג על עוד כמה שלבים, קשיים ואף נסיון שיתוף פעולה חדש עם קרול שלבי, ונגיע ל-2005, שנה בה העביר לובינסקי את פעילות AC מבריטניה לאי מלטה, אך גם הפעילות שם לא צלחה. אבל קסמה של הקוברה לא פג וברחבי העולם נמכרות מדי שנה 1,500 רפליקות של הקוברה המקורית, שמיוצרות בידי שלל חברות שונות.
ועכשיו אנו מתבשרים על שובה של ה-AC קוברה, ליתר דיוק "AC מארק VI", מצידה של חברת AC הבריטית – עדיין תחת שליטתו של לובינסקי. המכונית אמורה לערוך את הופעת הבכורה שלה מחר באירוע Top Marques Monaco היוקרתי והנה מה שאנו יודעים לספר עליה, על בסיס ההודעה לעיתונות שפרסמה AC.
הייצור יתבצע בגרמניה על-ידי חברה בשם Gullwing, ולכן אולי לא מפתיע לגלות כי היא מצויידת בזוג דלתות כנפי-שחף – אם כי לא בתצורה המקובלת: הדלתות מהוות חלק מגג קשיח הניתן להסרה, ובאות בנוסף לזוג דלתות קונבנציונליות. פרט לכך העיצוב בהחלט דומה מאד לזה של הקוברה המקורית, אלא שבמקום מנועי פורד V8 בהם צוידה הקוברה מאז ומתמיד, נעשה כאן שימוש במנוע V8 רב השימושים של ג'נרל מוטורס בנפח 6.2 ל' אשר משמש במקור את השברולט קורבט ומהווה בחירה פופולרית בקרב יצרנים קטנים של מכוניות ספורט. ההספק הוא 437 כ"ס בגרסה הבסיסית, GT, או 647 כ"ס בגרסת GTS (מן הסתם בסיוע מגדש-על, כמו בקורבט ZR1 שמפיקה 620 כ"ס מאותו מנוע). עם משקל של 1,025 ק"ג בלבד, הגרסה החזקה מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"A ב-3.3 שניות בלבד.
השילדה עשויה צינורות פלדה והמרכב מאלומיניום, כמו בקוברה המקורית. תא הנוסעים אמור להיות מפואר יחסית, כולל מיזוג אוויר וריפודי עור – וזה כבר לא כמו הקוברה המקורית.
לא ברור לוח הזמנים לייצור סדרתי אך לפי ההודעה לעיתונות תוקם רשת מפיצים באירופה במהלך החודשים הקרובים.
השאלה, כמובן, האם הפעם יש ל-AC סיכוי להצליח – כי התזמון, איך לומר בעדינות, יכל להיות קצת יותר טוב.