מיסדי CAR2GO"סיימנו את תקופת הפיילוט מוקדם מהמתוכנן, במהלכה למדנו על העדפות וצרכי הלקוחות, ובהתאם לכך קבענו את מסלולי השימוש השונים המשקפים שיפור הן בשירות והן במחיר". כך אמר היום (ג') יונתן גדיש, מנכ"ל CAR2GO לרגל התחלת פעילות החברה במתכונת מלאה.

CAR2GO הינה חברת השכרת רכב שהמודל שלה מבוסס על שיתוף מכוניות (Car Sharing) – כמות גדולה של אנשים חולקת את אותה מכונית. צי רכבי החברה מונה כ-30 כלי רכב מסוגים שונים כאשר לדברי יונתן מרבית הנסיעות מבוצעות במכוניות קטנות (פיאט 500, מיני קופר, שברולט אוויאו, דייהטסו סיריון או יונדאי גטס), אל אף שיש לחברה גם מכוניות משפחתיות ומסחריות.
עוד עולה מהפיילוט כי 75% מהלקוחות משתמשים במכונית CAR2GO פעמיים בחודש לנסיעה ממוצעת של כ-5.5 שעות וכ-60 ק"מ. כ-25% הנותרים הם לקוחות "כבדים" שמשתמשים ברכבי CAR2GO לפחות 5 פעמים בחודש.

כמה עולה ומהיכן לוקחים את כלי הרכב?
לחברה מספר מסלולים ללקוחות שונים, אך בגדול התעריף מורכב מתשלום קבוע ותשלום עבור כל קילומטר כאשר תשלום עבור דלק, ביטוח וחנייה מגולם בתעריף החברה. לא נסבך אתכם אם המסלולים השונים ומגוון האפשרויות ונסתפק בהשוואה עלות שכירת כלי הרכב של CAR2GO לזו שבחברת השכרה. מיני קופר בחברת השכרת רכב תעלה 1,200 שקלים ליום, לעומת פחות מ-500 שקלים ליום ב-CAR2GO. אנשי החברה גם הציגו נתונים לפיהן מונית מת"א לערי הלווין תהיה יקרה יותר בכ-45% מאשר שכירת רכב דרכם.

לדברי יונתן כל 200-300 מטר בת"א נמצא חניון להשכרת רכב שלהם, כאשר כרגע מתווספים זוג חניוני השכרה במרכז עזריאלי. "אנחנו במגעים עם עיריית ת"א להקצאת מקומות בחניוני אחוזת החוף ובמגעים מתקדמים עם רכבת ישראל להקצאת מקומות חניה בתחנות." אומר יונתן.

"היום אנו מפעילים 25 נקודות חניה עבור 30 כלי רכב שיתופיים ו-1,000 משתמשים." אומר יונתן, "אולם עד פסח 2010 בכוונתנו להפעיל כ-80 נקודות חניה עבור 100 כלי רכב שיתופיים ו-3,000 משתמשים".