אם ממש מתאמצים, אפשר לראות את הרולס-רויס RR4 כמענה של המותג כחול-הדם למצב הכלכלי השורר בעולם.
ה"בייבי רולס" הוצגה כגרסת קונספט, 200EX, בתערוכת ז'נבה בתחילת החודש, תהיה קטנה וקלה מהפאנטום ולכן גם תהיה זולה יותר – וגם חסכונית יותר בדלק, מה שיעזור לצמצם את עלויות האחזקה... היא גם תפלוט פחות CO2, מה שכמובן יתרום לשימור הסביבה.
ועכשיו, אחרי שגמרנו לצחוק, אפשר לבשר לכם כי השבוע נאותה רולס-רויס לספר לנו עוד קצת על הגרסה הסדרתית של המכונית, אשר צפויה להופיע מאוחר יותר השנה. ובכן המנוע יהיה V12 מוגדש טורבו בנפח 6.6 ל', אשר יפיק "יותר מ-500 כ"ס".
המממ: V12 טורבו, 6.6 ל'... נשמע בדיוק כמו מנוע ה-V8 טורבו של ב.מ.וו בנפח 4.4 ל' (כפי שמופיע ב-X6 ובסדרה 7 החדשה), שהוסיפו לו עוד רביעיית צילינדרים. מה שברור הוא כי למרות שמדובר בדגם קטן וקל מהפאנטום, המנוע דווקא חזק יותר: הפאנטום מסתפקת ב-460 כ"ס, שמגיעים ממנוע V12 גם הוא, בנפח 6.75 ל' מסורתי.
עוד פרט שנמסר הוא כי תיבת ההילוכים תהיה בת 8 מהירויות (כמו אצל לקסוס) – וזהו, למעט הצהרות (שכמותן כבר שמענו בעבר) כי המכונית תציע חווית נהיגה יותר דינמית ומערבת מאשר הפאנטום, ותדבר גם לאלו שמעדיפים לנהוג בעצמם.
וכעת לשאלה המסקרנת באמת: האם יש סיכוי לראות את ה-RR4 בישראל?
הפאנטום הענקית היתה, מן הסתם, מוגזמת מדי לשוק הנוכחי אבל אולי מכונית פחות מוחצנת ומגודלת כן תוכל להשתלב פה? ב'קמור', יבואני ב.מ.וו, אומרים שלא. "אנחנו לא חושבים על זה בינתיים, בוודאי לא במצב הכלכלי הנוכחי". אבל לנו מותר, בפרץ אופטימיות, לקוות כי עד שהמכונית תצא לשוק נעבור את המשבר הנוכחי ונתאושש – ואולי אז יעשו ב'קמור' שוב חושבים.

רולס רויס 200EX, הכרזה רשמית ראשונה