"ההבדל הבולט לעומת התפקיד הקודם שלי כראש מחלקת עיצוב של ב.מ.וו זה שיש הרבה יותר פרויקטים ויותר ממותג אחד לחשוב עליו", מסביר לי אדריאן ואן הוידונק שהחליף לפני שבועות ספורים את כריס באנגל האגדי בראש פירמידת העיצוב של ב.מ.וו. "אבל אני בקבוצה כבר 16 שנים ומכיר היטב את ההיסטוריה שלה".
יורש העצר
צילום: מנהל
אוטו: האם יש עוד דברים שאתה עושה לבד?

ואן הוידונק: זה גם לא היה אפשרי קודם. אבל אני יכול להסתכל מלמעלה בעין טרייה כי המעצב עמוק בפנים. התפקיד שלי הוא אסטרטגי יותר. להסתכל על העתיד של כל מותג באופן כללי יותר.

אוטו: עד כמה היית מחובר למיני?

ואן הוידונק: כשב.מ.וו רכשה את מיני הייתי מעורב בתחרות והמיני שלי זכתה והיתה מכונית התצוגה הראשונה של המותג תחת ב.מ.וו. ה-ACV30 באה לחגוג 30 שנים לניצחון במונטה קארלו.

אוטו: אז איך אתה מסתכל על העתיד שם. האם יהיה שינוי במראה?

ואן הוידונק: אנחנו רואים פוטנציאל לגדילה במיני כי כרגע נראה שתהיה צמיחה בביקוש למכוניות קטנות עם סגנון. אבל צריך לעשות זאת בעדינות. כאשר הבאנו את המיני רצינו שאנשים שלא הכירו את המותג יאהבו וגם שמי שהכיר ואהב ימשיך. זה קשה. כעת צריך לגדול וזה יוביל ליותר ואריאציות בעיצוב.

אוטו: האם הפנים של המיני לא ישתנו לעולם?

ואן הוידונק: אנחנו יכולים לשנות אבל ההבעה צריכה להיות מחייכת, ספונטנית וחברותית. כשנוהגים במיני אפשר להתחמק מדברים שבב.מ.וו לא. אבל נצטרך לשנות בגלל תוספת הדגמים.

אוטו: מתי נראה את השינוי?

ואן הוידונק: קצת מוקדם לדבר על כך. אנחנו עובדים על הקרוס-אובר שזה צעד חדש למיני. ואז נראה.

אוטו: לאיזה שינויים היית מצפה?

ואן הוידונק: השאלה הזו קצת מוקדמת בשבילי. אני רק שלושה שבועות בתפקיד. אבל אני לא חושב שיש כאן צורך דחוף כמו שהיה בזמנו בב.מ.וו. מיני רק בדור השני שלה. תחילה הסתכלו על זה כרטרו עכשיו אוהבים אותה כמו שהיא.

אוטו: בוא נעבור לרגע לגראן טוריסימו. האם אתה חושב שיש כאן סיכון?

ואן הוידונק: זו תפיסה מסוכנת כי אין נישה כזו. כשיש נישה אתה אומר ניקח נתח. ניסינו לשלב דברים שאנחנו יודעים שהלקוח של ב.מ.וו ירצה, כמו ישיבה גבוהה, מרחב של סדרה 7. זו מכונית שמבטיחה מעט ונותנת הרבה יותר. אנשים רוצים מכוניות יוקרה אבל היום גם רוצים משהו פחות מנכר. פרימיום אבל שימושי. זו מכונית ללקוחות שלא רוצים להיות מתויגים בחלק מסוים של השוק.

אוטו: מה היה האתגר הגדול בעיצוב המכונית?

ואן הוידונק: שהיא תיראה מייד כב.מ.וו מהצד, בלי הלוגו והחרטום. שאנשים יחשבו מייד שזו ב.מ.וו אבל כזו שהם לא ראו לפני. היו הרבה ספקולציות לפני. אנשים ציפו מאיתנו למיניוואן אבל כשאתה מביט מהצד אתה מקבל את הדינאמיות של ב.מ.וו. האתגר השני היה לשלב פאר ושימושיות. אני חושב שהצלחנו.

אוטו: האם זה יתפתח למשפחת דגמים?

ואן הוידונק: יכול להיות אבל כשאתה יוצר תחום חדש אתה לא יכול להתנפל מייד עם שלוש מכוניות. כאשר השקנו את ה-X5 לא ידענו שהוא יתפתח והדבר השונה ששם כבר היה שוק ופה אין.

אוטו: היית אחד האחראים למהפך העיצובי שעברה ב.מ.וו בתחילת העשור. האם אתה זומם עוד שינוי?

ואן הוידונק: לפני עשור, כשעשינו את המהפך, זיהינו צורך באינדיבידואליות וידענו שב.מ.וו צריכה לגדול כדי להישאר עצמאית. אז היו לנו רק 3,5, ו-7 והצלחנו אבל ידענו שצריך לעשות יותר מוצרים. וכדי לעשות זאת ידענו שצריך שפה אחרת. כעת הכפלנו את המכירות יש לנו כ-12 דגמים. האם נצטרך עוד מהפיכה? תלוי לאן נרצה להגיע. כרגע המצב נראה נכון והחופש שיש לנו מספק.
עוד בסדרה:
ראש פרויקט מאזדה3 מספר על המכונית החדשה
ראש שברולט אירופה מדבר על התפתחות המותג, על הספארק ומחליפת האוויאו
האחראי על העיצוב בקבוצת פולקסווגן, על הפולו החדשה וקווי העתיד
ראיון עם מעצב יונדאי על מראה הטוסון הבא
האחראי על עיצוב מכוניות רולס-רוייס מספר על לידת הבייבי רולס
ראש מחלקת העיצוב של אסטון מרטין מסביר על מכונית התצוגה החדשה, לגונדה