לפני חמישה חודשים סיפרנו לכם על פעילותה ה"ירוקה" של סדנת רוף (Ruf) הגרמנית, אשר החלה בפיתוח גרסה חשמלית של הפורשה 911. עכשיו מציגה רוף בז'נבה צעד נוסף באבולוציית מכוניתה החשמלית: גרינסטר (Greenster). המכונית מכונה כך מסיבות ברורות: היותה ידידותית לסביבה מצד אחד, ובעלת תצורת ספידסטר קצוצת-גג מצד שני.
הגרינסטר מפותחת בסיוע ענקית האלקטרוניקה סימנס, אשר מספקת את הצד החשמלי במשוואה: מנוע בהספק של 270 קילוואט, שהם קרוב ל-370 כ"ס (המפרט הראשוני של רוף עליו דובר בידיעה הראשונה כלל מנוע חלש יותר, בהספק של 277 כ"ס). המומנט המירבי אדיר, כ-97 קג"מ. טווח הנסיעה לא צויין אבל רוף טוענת למערך חדשני הניתן לטעינה דרך יציאת 400 וולט בתוך שעה בלבד! המצברים שופרו מהותית לעומת הקונספט הראשוני והם כעת תופסים נפח קטן ב-30% עבור אותה קיבולת.
מכונית-התצוגה שהוגדרה כקונספט צוידה במנוע יחיד, אבל הגרסה הסדרתית – כן, תהיה כזו – תהיה בעלת שני מנועים. כאשר מדובר במנועים חשמליים אין הדבר מהווה בעיה כמו במנועי שריפה פנימית, שכן מנועים חשמליים קטנים בהרבה וגם העברת הכוח פשוטה יותר.
רוף מדברת על סדרת ייצור קטנה אשר תצא לשוק כבר ב-2010 – וסוף סוף אפשר יהיה להנות מ-911 בלי לחשו שאתם פושעים כנגד הטבע והסביבה...

רוף 911 ER מודל A, צעד ראשון ל-911 החשמלית