קטגורית מכוניות המיני הייתה אצלנו תחת תרדמת שנים רבות. ההיצע כלל עד לא מזמן רק את הפיאט הפנדה הותיקה שנמכרה בכמויות מעטות בעיקר מכיוון שהלקוח הישראלי אינו חובב גדול של מכוניות קטנות. אולי זה בגלל המשבר הכלכלי אבל קטגורית המיני בישראל מתחילה להתעורר. לא מזמן נחתה היונדאי i10 ובתחילת הקיץ צפויות להופיע שתי מתחרות מבית סוזוקי, האלטו והספלאש וכעת אנחנו מתבשרים על נחיתת נציגתה של פיז'ו בקטגוריה, ה-107.זה אולי מקרי אבל נחיתת ה-107 דווקא בפורים היא סמלית. ה-107 היא גרסת פיז'ו למיזם מכונית המיני העירונית המשותף לקונצרן PSA וטויוטה שהניב גם את הסיטרואן C1 והטויוטה אייגו, אותה מכונית בתחפושת שונה. הבסיס של שלושתן זהה וכך גם המידות כאשר עיקר ההבדלים הם עיצוביים בהתאם למותג. השלישייה מיוצרת במפעל שהוקם עבורן בצ'כיה והספיקו כבר למכור למעלה ממיליון יחידות.

ה-107 מגיעה לארץ זמן קצר לאחר שבנות המשפחה עברו רענון של אמצע החיים. מדובר במכונית מיני לכל דבר עם אורך של 343 ס"מ בלבד ובסיס גלגלים של 234 ס"מ שיחד עם רוחב של 163 ס"מ וגובה של 147 ס"מ צפויה להספיק לארבעה נוסעים. ה-107 עושה שימוש במנוע 3 צילינדרים בנפח ליטר, שמקורו בטויוטה, שמספק 68 כ"ס ו-9.5 קג"מ. תיבת ההילוכים היא רובוטית בעלת 5 מהירויות. נתוני ביצועים עומדים על 14 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית של 157 קמ"ש אך גולת הכותרת היא צריכת דלק ממוצעת מוצהרת של למעלה מ-21 ק"מ לליטר ופליטת 109 גרם CO2 לק"מ. באירופה אגב קיימת גם גרסת דיזל חסכונית אף יותר.
פיז'ו 107 כבר כאן
צילום: מנהל
מחירה של ה-107 עומד על 90 אלף שקל והיא מגיעה עם שתי כריות אוויר ומערכת ABS עם תגבור וחלוקת עוצמת בלימה - מה שמעמיד אותה בעמדת נחיתות מול היונדאי i10 שמצוידת גם בכריות אוויר צידיות ובמערכת ESP. אגב, הסיטרואן C1, אחותה הזהה, נבחנה במבחן הריסוק של EURO NCAP וזכתה לציון של 4 כוכבים אך היה זה בדגם המצויד גם בכריות צד.
ל-107 תהיה תחרות לא קלה דווקא מצד מכוניות הסופר מיני הגדולות והמצוידות יותר שקרובות אליה במחירן.
נקווה שלמרות זאת נחיתתה תעורר את שוק המיני בישראל ונזכה לראות עוד קטנות חביבות שכמותה על כבישינו.