החדשות הפחות-גרועות הן שבחודש פברואר נמכרו בישראל יותר מכוניות מאשר בינואר: 1,000 מכוניות יותר, כמעט בדיוק, 12,327 לעומת 11,319. החדשות היותר גרועות הן שקצב המכירות בשני החודשים הראשונים של 2009 הוא הרחק מתחת לאותם שני חודשים ב-2008. הירידה היא בשיעור של 40%. אבל החדשות היותר טובות הן שבחודשיים הללו קצב המכירות עלה משמעותית, כמעט באותו שיעור – קרוב ל-40% – לעומת שני החודשים הקודמים, נובמבר-דצמבר 2008. אז אולי השוק בכל זאת מתאושש? איכשהו, קשה לנו להיות אופטימיים. נחכה ונראה. מה שבטוח הוא שמותגים חזקים כמו טויוטה והונדה מכרו עד עכשיו כשליש בלבד ממה שמכרו בתקופה המקבילה אשתקד, וכך גם רנו וסיטרואן. דייהטסו האומללה היא הנופלת הראשית אחרי שמסרה עד עתה ב-2009 רק 275 מכוניות, לעומת 1,434 באותה תקופה ב-2008: נפילה של מעל 80%! לעומת זאת בולטים לטובה ניסאן, קיה, אודי, וולוו וב.מ.וו שהגדילו כולם את מכירותיהם – הישג נאה, במיוחד עבור מותגי היוקרה בתקופת מיתון בה אנו שרויים.
מי שמוטרד מהמתרחש אצלנו יכול אולי להתנחם במה שקורה בשוק האמריקני, שם סבלו כל המותגים המובילים מירידות חריפות. טויוטה, המובילה, ירדה ב-40%, פורד ב-49%, שברולט בכ-55% והונדה ב-37%. רק שני מותגים (!) הצליחו להשיג גידול בארה"ב בפברואר: קיה (0.4%+ לעומת פברואר 2008) וסובארו (1.4%+), כאשר גם יונדאי שומרת על כוחה עם נפילה זניחה של 1.5%. המותגים הגרועים בפברואר היו האמר (69%-), סאאב (63%-), קרייזלר (63%-) וסוזוקי (60%-) בין הקונצרנים, GM איבדה יותר מכולם עם נפילה של 53%, ומצבו של פורד וקרייזלר לא הרבה יותר טוב עם ירידות של 48.5% ו-44%.

מסירות ינואר: 10 הגדולות
1. מאזדה, 1,759
2. יונדאי, 1,739
3. פורד, 1,423
4. טויוטה, 1,017
5. שברולט, 834
6. ניסאן, 739
7. פולקסווגן, 687
8. סוזוקי, 533
9. הונדה, 518
10. מיצובישי, 460

מסירות מצטברות ינואר-פברואר
1. מאזדה, 4,007
2. יונדאי, 3,229
3. פורד, 2,232
4. שברולט, 1,585
5. טויוטה, 1,577
6. ניסאן, 1,331
7. פולקסווגן, 1,269
8. סוזוקי, 1,106
9. הונדה, 1,064
10. מיצובישי, 850