בסוף השנה שעברה סיפרה לנו אסטון מרטין על מכוניתה הקיצונית והאקסקלוסיבית ביותר אי-פעם, אשר זכתה לכינוי 1-77 בשל כמות הייצור המיועדת: 77 עותקים בלבד. בתערוכת פריז האחרונה אף הוצגה המכונית כשהיא מכוסה חלקית, ופורסמו תמונות-סטודיו, כל זה ללא פרסום מידע מוצק של ממש אודות המכונית עצמה. אבל היום חשפה אסטון בז'נבה את המכונית בגרסתה הכמעט-סופית – היא נמצאת בשלבים האחרונים של תהליך הפיתוח – ואיתה מתפרסם סוף-סוף גם מידע טכני של ממש.
כל חלק וחלק במכונית תוכנן מהחומרים הטובים ביותר, עם תשומת לב בלתי מתפשרת לפרטים. בתכנון השילדה שואבת ה-1-77 שואבת את השראתה – כך מסביר מנהל הפרוייקט – ממכוניות המירוץ המלהיבות ביותר שמשתמשות בתצורת מנוע קדמי והנעה אחורית: אלו של סדרת ה-DTM הגרמנית. הרעיונות והעקרונות אשר בשימוש שם יושמו כדי ליצור מכונית-כביש קיצונית. ה-1-77 מבוססת על מרכב מונוקוק מסיבי פחמן, כאשר המיתלים – עצמות עצה כפולות בכל הפינות – ממקמים את הקפיצים והבולמים בתצורה אופקית, בפנים וקרוב לקו האמצע של המכונית (Inboard), בדיוק כמו במכוניות מירוץ. בולמי הזעזועים מתכווננים וכוללים שסתום מיוחד המכונה DSVV, דהיינו Dynamic Suspension Spool Valve – אשר נחשב, לפי ההודעה לעיתונות, למילה האחרונה גם ברמה הגבוהה ביותר של ספורט מוטורי. אסטון מצהירה כי כל מכונית תותאם במדוייק להעדפות בעליה ויעודה לאחר שתמסר לו – בין אם הקפות-מסלול אופטימליות או בליעת מרחקים באוטוסטרדות בסגנון GT אופייני.
המנוע שנשתל בתוך יצירת הפאר הזו הוא אבולוציה קיצונית של מנועי ה-V12 הנוכחיים של אסטון, ופותח בסיוע חברת קוזוורת' מתוך מטרה להגיע למקסימום הן בתפוקה והן בחסכון במשקל תוך שמירה על נשימה אטמוספירית. הנפח הוגדל מ-6.0 ל-7.3 ל', המשקל ירד בלא פחות מ-25%, ואילו ההספק הסופי עדיין אינו ידוע אך צפוי להיות מעל 700 כ"ס. תיבת ההילוכים היא פיתוח של התיבה הרובוטית הנוכחית של אסטון, עם 6 הילוכים. המנוע מותקן רחוק יותר מאחורי הסרן הקדמי, כדי להקצין עוד יותר את תצורת הקדמי-מרכזי ולתרום לחלוקת משקל טובה עוד יותר. המשקל, אם כבר הזרנו, נמוך משמעותית משל דגמי אסטון הנוכחיים בשל השימוש הנרחב בחומרים אקזוטיים, בכללם בלמים קרבון-קרמיים וצפוי להיות כ-1,500 ק"ג בלבד. אסטון צופה יכולת האצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, ומהירות מירבית מעל 320 קמ"ש.
כפי שכבר פורסם בעבר, המכונית הראשונה מתוך ה-77 תמסר לבעליה בסוף שנה זו. המחיר? לא ממש רלבנטי עבורנו ממילא...