מתאימה לנו מהזווית הזאת...שמה של הפאגאני זונדה הולך לפניה כדוגמה קלסית, ואולי אולטימטיבית, למכונית איטלקית אקזוטית ועוצרת-נשימה. לפני שנתיים הציגה פאגאני בתערוכת ז'נבה דאז גרסת-על של הזונדה, אשר נשאה את הכינוי R ויועדה לשעשועי מסלול בלבד (בדומה לפרארי FXX ולגרסת המסלול של המזראטי MC12), עם מעט מאד חלקים משותפים לזונדה הרגילה (ואנו בהחלט מתנצלים על השימוש במילה "רגילה" לגבי מכונית שכזו). המכונית שהוצגה אז בז'נבה היתה מודל-דמה בלבד: לקח לפאגאני שנתיים להשלים את המוצר הסופי, ובתחילת פברואר התרחשה ההשקה החגיגית.
כאמור, ההבדלים לעומת הזונדה F, הגרסה הנוכחית הקיצונית ביותר החוקית-לכביש, משמעותיים ביותר. בעיצוב אי אפשר לטעות, אמנם, אבל רק 10% מהחלקים משותפים ובמכונית החדשה יש לא פחות מ-2,100 חלקים חדשים. המנוע שונה לגמרי: זהו עדיין V12 שמגיע מחטיבת AMG של מרצדס, אך במקום מנוע ה-7.3 ל' שמקורו בגרסאות AMG ישנות, זהו מנוע מירוצים במקורו בנפח 6.0 ל', עם עוקת-שמן יבשה ומהלך בוכנה קצר משמעותית יחסית לקדח. זהו מנוע ממוקד וקיצוני בהרבה, והתפוקה מעידה על כך: ההספק המירבי, למרות נחיתות הנפח, הוא 750 כ"ס, דהיינו כ-150 כ"ס יותר מהזונדה F, והוא מושג בסל"ד הרבה יותר גבוה, 7,500 לעומת 6,150. אפילו גרסת הקלאבספורט הספרטנית של הזונדה F משתרכת מאחור, עם 650 כ"ס. למנוע משודכת תיבה רובוטית שמסוגלת להחליף הילוכים בתוך 20 מילישניות בלבד, אשר נשלטת ממנופים מאחורי ההגה. הורדת הכוח לאספלט נערכת במערכת בקרת משיכה המשולבת במערכת ה-ABS, עם 12 מצבים. דוגמה לאובססיביות בתכנון היא הרכיבים המכניים המחברים בין המנוע, המיתלים ותיבת ההילוכים. אלו מתחילים את חייהם כגוש מתכת במשקל 75 ק"ג, עוברים עיבוד שבבי מדוקדק ובסופו של דבר נותר משקל של 12 ק"ג בלבד... אם להשתמש בדבריו של הוראציו פאגאני עצמו בעת השקת המכונית, "היו שלבים בהם חשבנו שהפרויקיט הזה מטורף מדי, אבל מתברר שיש לקוחות שהם אפילו משוגעים יותר...".
זו רק דוגמה אחת, כאמור, לחסכון במשקל שעברו כל הרכיבים. השילדה והמרכב עברו תכנון מקיף מחדש, כולל שימוש נרחב בחומרים אקזוטיים, מסיבי פחמן ועד סגסוגות יקרות. בזכות זאת ירד המשקל מ-1,230 ק"ג בזונדה F ל-1,070 ק"ג בלבד – והתוצאה היא יחס הספק-משקל יוצא דופן, שמאפשר להאיץ ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות לעומת 3.6 שניות בזונדה F. בסיס הגלגלים הוארך ב-5 ס"מ, ובאורך הכללי חל גידול דרמטי של כ-45 ס"מ, תוספת שמטרתה בין היתר שיפור התכונות האווירודינמיות; את הרכיבים האחראים לתכונות אלו, כגון הספליטר הענק מלפנים והספוילר האחורי, קל לראות בתמונות. מה שלא רואים זה את היכולת לשנות את כוונון העזרים האווירודינמיים הללו כדי לאפשר יותר או פחות כוח הצמדה; אפשר לכוון את המכונית להפחתת גרר ואז היא מסוגלת להגיע ל-350 קמ"ש ויותר, או ללכת על מקסימום אחיזה בפניות מהירות ואז מקבלים כוח הצמדה של עד 1,500 ק"ג (!) במהירויות גבוהות.
תא הנוסעים ספרטני ותכליתי, ונראה כשייך למכונית מסלול לכל דבר, כולל מושבים תואמי תקני ה-FIA, כלוב התהפכות אינטגרלי ורתמות מירוץ. וזו באמת מכונית מסלול לכל דבר: הזונדה R אינה מורשית, כאמור, לנוע בכבישים ציבוריים. וכמו הפרארי FXX ושות', גם היא לא מיועדת להשתתף במירוצים אלא לשמש כצעצוע לימי-מסלול (ניסוח לא רק שלנו אלא גם של פאגאני עצמה!) עבור לקוחות שיש להם כבר הכל. מחיר התענוג, אם התעניינתם, הוא 1,460,000 אירו בשערי המפעל, לפני מסים. בשקלים זה יוצא... עזבו, לא כדאי.
הגלריה המצורפת מוקדשת לתמונות פרטים של הזונדה R, פרטים שהם פשוט עוצרי נשימה. שווה צפיה, האמינו לנו.

אנחנו (זאת אומרת, רוני שטרן המושחת) נוהגים בזונדה F