לפני כחודש הגישה סאנגיונג בקשה לבית המשפט בקוריאה לתהליך המקביל לפשיטת רגל, המקנה הגנה מפני נושים – זאת לאחר שחברת-האם SAIC הסינית סירבה להמשיך להזרים כסף לסאנגיונג המפסידה. אתמול אישר בית המשפט עקרונית את התהליך, מינה רואי-חשבון חיצוניים ומנהלים מטעמו ובכך נטל את השליטה בחברה מידי SAIC. אחד המנהלים החדשים החזיק בעבר בתפקידי ניהול בכירים ביונדאי, והשני הוא מנהל הכספים של סאנגיונג.
הפסיקה מקפיאה את תשלום חובותיה של סאנגיונג, בכללם החזרי הלוואות שכבר כיום נמצאים בפיגור. סאנגיונג הגיעה למצב קשה לאחר שרשמה הפסדים במשך ארבעה רבעונים רצופים. אין ספק כי העובדה שהיצע הדגמים של החברה מבוסס על רכבי-פנאי הינו בעוכריה בהלך-הרוחות הכללי השורר בתעשיה; ללא מכוניות קטנות, חסכוניות וזולות בהיצע יהיה לה קשה לצאת מהבוץ.
כל הגורמים המעורבים בסאנגיונג – נושיה, עובדיה (מעל 7,000 במספר) ו-SAIC, קיבלו בברכה את ההחלטה – אבל סאנגיונג רחוקה מלצאת מהבוץ. עליה להציג תכנית הבראה ריאלית, ולהתמודד בקרב קשה מול איגוד העובדים אשר מתנגד נמרצות לפיטורים, פגיעה בשכר וקיצוצים דומים. במידה ובית המשפט יווכח כי תהליך ההבראה אינו מעשי או שאינו מתקדם לפי התכנית, הוא עלול לבטל את ההגנה ואז יהיה זה הסוף של סאנגיונג. בכל מקרה, שוררת הסכמה כי סאנגיונג חייבת, בעדיפות ראטשונה, לרענן ולהרחיב את היצע דגמיה.

ינואר: סאנגיונג מבקשת את הגנת בית המשפט