הופעתה של גרסת GTA של המיטו לא היתה סוד – אלפא הצהירה עוד בהשקת ההאצ'בק החדשה בשנה שעברה על תוכניתה לצרף גרסה חמה להיצע – ולא חסר מידע מוקדם שדלף לרשת; אבל גם כך, קשה שלא להתלהב מהתמונות של הקטנה הסקסית הזו, שפורסמו היום רשמית יחד עם מידע טכני. המידע, יש לציין, חלקי מאד למרות הרבה מלל בהודעה לעיתונות. לכן אנו יכולים לספר לכם לא מעט אודות ה-GTA אך אין בידינו למשל נתוני ביצועים, שהם מסקרנים מאד לגבי מכונית זו במיוחד. אלפא גם מקפידה לציין כי מדובר בקדימון בלבד ל-GTA הסדרתית.
בכל זאת, ברור לגמרי כי אלפא לקחה מאד ברצינות את ה-GTA. המנוע הוא בבסיסו אותו אחד שהופיע קודם בלנצ'יה דלתא החדשה, 1.75 ל' טורבו הזרקה-ישירה, ושאותו מקבלת גם האלפא 159 מתוחת-הפנים עליה סיפרנו לכם לפני מספר ימים; אבל כאן מועלה הספקו של המנוע ל-240 כ"ס, בין היתר בסיוע מערכת ניהול מנוע שאלפא מגדירה "מהפכנית" – מבלי לפרט מעבר לכך. המנוע מצוייד בין היתר במערכת ה-DNA שהופיעה במיטו, אשר מאפשרת לשנות את התגובות של המנוע ומערכות אחרות בהתאם לאופי הנהיגה הרצוי תוך בחירה בין שלושה מצבים – רגיל, נוחות או דינמי.
לא על המנוע לבדו וכו' וכו': בנוסף לטיפול מקיף בכיול מכלולי השילדה, הרי שבהתאם למגמה מבורכת בה אנו נתקלים יותר ויותר, אלפא השקיעה מאמץ רב בחסכון במשקל (כיאה למכונית הנושאת את הכינוי GTA, ראשי תיבות של Gran Turismo Alleggerito; משמעות המילה האחרונה היא, פחות או יותר, "קל יותר"). חלקים כמו הספוילר האחורי, הגג ובתי המראות עשויים סיבי פחמן, ובמיתלים והבלמים נעשה שימוש באלומיניום, וחלקים רבים עברו אופטימיזציה לטובת הדיאטה הנחוצה. המיתלים עברו הנמכה של 20 מ"מ יחד עם תכנון מחודש של הגיאומטריה, תושבות שונות ועוד, ויותר משמעותי – בולמי זעזועים אקטיביים שפותחו יחד עם Magneti Marelli, היודעים לשנות את תכונותיהם בהתאם לעומסי צד או אורך משתנים בעת פניה, האצה או בלימה, לפעול במשולב עם פקודות ההיגוי והבלימה, וכך לצמצם את תנודות השילדה במצבים קיצוניים; בנוסף, הבולמים מתרככים ומתקשחים בהתאם לפני הכביש כדי לספק ספיגה טובה ונוחות גבוהה מבלי לפגוע בשליטה על המרכב, ובהתאם למצב שנבחר במערכת ה-DNA. ההגה זכה לכיול מחודש והוא מהיר יותר, וגם הוא יודע לשנות את מהירות תגובותיו בהתאם למערכת ה-DNA. הבלמים פותחו על-ידי ברמבו, וכוללים דיסקים בשילוב ברזל ואלומיניום לחסכון במשקל. אפילו הצמיגים, על חישוקי "19, פותחו במיוחד עבור המיטו GTA על-ידי פירלי.
קשה להתעלם מהשינויים העיצוביים, שמקנים ל-GTA הופעה קרבית נהדרת. אלפא טוענת כי האווירודינמיקה החדשה מייצרת יותר כוח הצמדה וגם מקטינה את מקדם הגרר; כונסים חדשים לקירור המנוע, מוטיב שנלקח מה-8C, תורמים למראה. תא הנוסעים מכיל רק שני מושבים, כולל רתמות מירוץ וכלוב התהפכות פנימי, ומאחור יש תאים יעודיים לאחסון פריטים כמו קסדות מירוץ ומטף כיבוי.
אלפא אינה אומרת מתי נראה את המיטו GTA הסדרתית, אבל אפשר להניח שנראה אותה מאוחר יותר השנה – אולי בתערוכת פרנקפורט או בולוניה.

אלפא מיטו: מבחן וידאו
אלפא מיטו מושקת בישראל
דפי אלפא רומיאו בקטלוג 'אוטו'