השם אקווס (Equus), "סוס" בלטינית, אינו חדש עבור יונדאי. מאז סוף שנות ה-90 מייצרת יונדאי את מכוניתה הגדולה ביותר תחת שם זה, בעיקר עבור השוק המקומי. גרסת ייצוא נמכרה בשווקים מוגבלים ביניהם סין והמזרח התיכון, תחת הכינוי Centennial ('סנטיניאל', יובל מאה). מדובר במכונית גדולה באמת שאורכה 5.12 מ' בגרסה רגילה ו-5.39 בגרסת לימוזינה – ובאופן יוצא דופן, היא בעלת הנעה קדמית; למעשה זו מכונית ההנעה-הקדמית הגדולה בעולם פרט לקאדילק DTS.
ייצורה של האקווס המדוברת הופסק כבר בסוף 2008, לקראת השקתה של מכונית חדשה לגמרי עם הנעה אחורית – ועכשיו התפרסמו פרטים ותמונות רשמיות לקראת ההשקה בקוריאה. קיימים שני הבדלים בסיסיים בין האקווס החדשה לקודמת: הראשון – מעבר מתבקש להנעה אחורית. השני: בניגוד לקודמתה, האקווס החדשה מיועדת גם לייצוא לשווקי המערב – אם כי זה ייקח עוד זמן.
אבל בינתיים ממוקדת האקווס לשוק המקומי, שם היא תמוצב מעל הג'נסיס; ובפני מתכנניה ניצבה משימה לא קלה – לזכות חזרה בלקוחות קוריאניים אמידים של סגמנט היוקרה שנטשו את התוצרת הביתית בשנים האחרונות ועברו ברובם המכריע לתוצרת גרמנית ויפנית.
מבחינה עיצובית האקווס אינה פורצת גבולות חדשים, וניתן לזהות בה לא מעט השפעות של מכוניות אחרות – אך היא בהחלט בעלת נוכחות. את ההנעה מספקים אותם מנועים הקיימים בג'נסיס: V6 בנפח 3.8 ל' עם 290 כ"ס, או V8 בנפח 4.6 ל' עם 366 כ"ס. המיתלים המתקדמים הם רב-חיבוריים, עם קפיצי אוויר ובולמי-זעזועים מתקדמים שפותחו עם ZF-SACHS. מערכות עזר מתקדמות כוללות התראת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אקטיבית מבוססת-רדאר, ומערכת קדם-תאונה המתריעה לנהג ומפעילה את הבלמים בעת זיהוי סכנת תאונה; במדיה והמערכת מזהה כי תאונה היא בלתי-נמנעת, מופעלים הבלמים בעוצמה מרבית ומופעלים קדם-המותחנים של חגורות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל 9 כריות אוויר. אבזור הנוחות כולל מצלמות קדימה ואחורה, עם גרפיקת-עזר להכוונת חניה המוצגת על המסך המרכזי יחד עם תמונת המצלמה האחורית. יש גם פנסי HID עוקבי-פניה, מושבים מחוממים וממוזגים, חימום גם להגה, תא משקאות מצונן, מושבים אחוריים עם פונקציית מסאז' וכן הלאה.
יונדאי הצהירה כי בכוונתה לטפח את המכונית החדשה ולהשקיע בה כנושאת הדגל של החברה. לאור קבלת-הפנים החיובית לה זכתה הג'נסיס (אשר זכתה לא מכבר בתואר מכונית השנה בצפון אמריקה והיתה המכונית הקוריאנית הראשונה שעשתה זאת אי-פעם). הכוונה היא ליצא את האקווס גם לאירופה ולארה"ב, אם כי טרם הוחלט איך תקרא האקווס בשווקי יצוא. בכל מקרה נושא הייצוא נמצא בהכנה וייקח עוד זמן – אולי עד 2011 או 2012 – עד שזה יתרחש.

יונדאי ג'נסיס זוכה בתואר מכונית השנה בצפון אמריקה
לדפי יונדאי באתר