מרצדס חושפת היום את הדור החדש של ה-CLK – ולראשונה בתולדות הסדרה, הקופה האלגנטית מוגדרת כגרסה של ה-E-קלאס מבחינת כינוי הדגם. לא עוד CLK אלא E-קלאס קופה. הכינוי CLK נמצא בשימוש במרצדס מאז 1996, כחלק משיטת השמות המבלבלת של רוב דגמי הקופה של החברה (כך למשל ה-CL יכלה בהחלט להקרא S-קופה). אבל עכשיו, מסיבות השמורות עימה, עוברת מרצדס לשימוש בשיטת הכינוי היותר קונבנציונלית. קווי העיצוב נשענים בבירור על ה-E-קלאס סדאן החדשה שנחשפה בחודש שעבר בתערוכת דטרויט, כולל הפנסים הקדמיים הכפולים הרבועים, אבל אפשר גם למצוא קשר ברור ל-CLK, בעיקר בהעדר קורה B ובצורת החיבור בין קורה C לזנב המכונית.
הדורות הקודמים של ה-CLK התבססו על פלטפורמת ה-C-קלאס, ולא ברור אם כך גם הפעם. למרות הכינוי החדש, לפי הצילומים ניכר כי בסיס הגלגלים של הקופה קצר משמעותית משל ה-E-קלאס סדאן. מצד שני, היצע המנועים נשען על זה של ה-E-קלאס, החל מ-E250 בנזין 4 ציל' עם 204 כ"ס וכלה ב-E500 עם מנוע ה-V8 המוכר בנפח 5.5 ל', ו-388 כ"ס. באמצע יש כמובן גם מנועי דיזל, מ-200 כ"ס ומעלה. גרסת AMG תוצג מאוחר יותר.
נקודה מעניינת היא התכנון האווירודינמי. על פי המידע שדלף מדובר במקדם גרר יוצא-דופן של 0.24 (לגרסה היעילה ביותר), נתון זהה לזה של הטויוטה פריוס החלקלקה. מיותר לציין כי הקופה החדשה תצוייד בשלל טכנולוגיות מתקדמות, ממיתלים ותאורה אקטיביים ועד מערכת זיהוי נמנום של הנהג.
ה-E-קופה תצא לשוק באירופה במאי הקרוב, ואפשר יהיה להזמין אותה החל ממחרתיים.

מרצדס E-קלאס החדשה בתערוכת דטרויט
לדפי מרצדס באתר