היינו רוצים לספר שעונת 2009 נפתחה בסערה בסוף השבוע, אבל האמת הצרופה היא שניצחון של לואב זה דבר כל כך צפוי, במיוחד בראלי אספלט כמו אירלנד, עד שאמירה זו תהיה כמעט ריקה מתוכן. ויותר מזה – לאחר פרישת סובארו וסוזוקי נותרנו עם שתי יצרניות וארבע קבוצות בלבד במדרגה הגבוהה של הספורט – הכמות הנמוכה ביותר מזה מי-יודע-כמה-שנים. ביחד עם ההגמוניה של לואב מתקבל מתכון בעייתי בכל הנוגע לרלוונטיות של הספורט הזה לקראת העונה שזה עתה החלה.לואב והנווט דניאל אלנה, חוגגים את הניצחוןאבל הראלי עצמו לא היה משעמם כלל וכלל. זה התחיל דווקא בהובלה ראשונית ומרשימה ביותר מצד יארי-מאטי לאטוולה, נהגה הצעיר של קבוצת פורד הראשית. הוא היה מהנהגים הבודדים שבחרו בצמיגי גשם ובחירה זו הוכיחה את עצמה עם סערת הגשמים שהתחוללה עם תחילת הראלי – הוא יצר לעצמו הובלה של כ-17 שניות, כשאורמו אאבה האסטוני מקבוצת סטובארט-פורד מזנב מאחוריו. בסיום הסטייג' השני אאבה כבר עבר למקום הראשון, לאחר שלאטוולה החליק אל מחוץ לכביש, למרות צמיגי הגשם, ופגע בעוצמה בסלע. עבור לאטוולה הייתה זו אכזבה ענקית, בייחוד לאחר שהצהיר כי אחת ממטרותיו העונה היא לשמור על עקביות בהשגת נקודות, במיוחד מכיוון שמדובר בעונה קצרה יחסית (12 מרוצים בלבד).
אבל גם אאבה לא נותר בראש זמן רב. הוא אמנם הודה למזלו הטוב על ההובלה המוקדמת בראלי הראשון שלו עבור סטובארט, אבל הבין היטב שזה בעיקר בזכות התאונה של לאטוולה ובחירת הצמיגים של לואב. האלוף הצרפתי ניצח מצידו את סטייג'ים 2 ו-3, כשאאבה המוביל תוהה כיצד, לעזאזל, זה קורה: "אני לא מבין איך הוא נוהג כל כך מהר על צמיגי סליקס, הוא כנראה משוגע", אמר נהגה של פורד. בסטייג' 4, שחזר על הסטייג' הראשון, עקף לואב את אאבה כשהוא קובע זמן טוב בכמעט שתי דקות ביחס לניסיונו הקודם, בזכות העובדה שהחליף לצמיגי גשם.
בסטייג' 5 עבר דני סורדו למקום השני, מצטרף לבן קבוצתו לואב, סטייג' מאוחר יותר הסתבסב אאבה לתוך תעלה מלאת מים ונאלץ לפרוש (בכדי לחזור למחרת תחת חוקי סופראלי). גם כריס אטקינסון, פליט סובארו והרכש האחרון של קבוצת סיטרואן-ג'וניור החדשה, החליק ופגע בעמוד אך הצליח לסיים את הסטייג' בזמן סביר.
במהלך הסטייג'ים הבאים המשיך והגדיל לואב את יתרונו, כשסורדו בקושי עומד בקצב: "סבסטיאן מהיר בצורה בלתי נתפשת, אני פשוט לא מבין את זה. אני לוקח המון סיכונים, מחליק כל הזמן ועדיין לא מתקרב אליו בזמנים", אמר סורדו.
במהלך הראלי סבלו עוד נהגים רבים מתאונות, ביניהם קונראד ראוטנבך וסבסטיאן אוגייר מקבוצת סיטרואן-ג'וניור. הראשון נאלץ לפרוש, בעוד השני איבד זמן רב. בסטייג' 12, לאחר 8 ניצחונות רצופים, החליק גם לואב ואיבד כ-15 שניות, כשהוא מאפשר להירבונן לנצח את הסטייג'. אבל ההפרשים בין שלושת המובילים היו גדולים מספיק, וכך סיימו שלושתם את הראלי על הפודיום. למקום הרביעי, הרחק מאחור, הגיע הנינג סולברג מסטובארט ומאחוריו אטקינסון, אשר אף עקף אותו לזמן קצר אך התדרדר שוב לאחור לאחר תאונה נוספת על האספלט הרטוב. אחרי אטקינסון התמקם אוגייר, עם תוצאה מצוינת עבורו אך ללא ניקוד עבור הקבוצה (ראוטנבאך היה אמור לספק את הנקודות, אך כאמור פרש עקב תאונה). שביעי סיים וילסון הצעיר עבור סטובארט ושמיני אל-קאסימי מקבוצת פורד, בנקודה הראשונה שלו ב-WRC.
הראלי הבא – נורווגיה המושלגת, ב-13-15 לחודש.

דירוג ראלי אירלנד:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 2:48:25.7 (10 נק')
2. דניאל סורדו (סיטרואן) – 1:27.9+ (8 נק')
3. מיקו הירבונן (פורד) – 2:07.8+ (6 נק')
4. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 6:32.4+ (5 נק')
5. כריס אטקינסון (סיטרואן ג'וניור) – 7:51.9+ (4 נק')
6. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן ג'וניור) – 10:44.0+ (3 נק')
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 11:23.8+ (2 נק')
8. חאליד אל-קאסימי (פורד) – 14:07.9+ (1 נק')

דירוג קבוצות אחרי מרוץ אחד:
1. סיטרואן – 18 נק'
2. פורד – 8 נק'
3. סטובארט-פורד – 8 נק'
4. סיטרואן ג'וניור – 5 נק'