סיטרואן DS: הקאמבק בקרוב?שמועות עדכניות מלמדות שככל הנראה כבר במהלך תערוכת ז'נבה הקרובה (תחילת מרץ) תיחשף הסיטרואן DS3 קונספט – פרומו למכונית סדרתית שתגיע לאולמות התצוגה כבר בתחילת 2010.
בסיטרואן ינצלו ככל הנראה את הבמה המכובדת ואת ציון יום ההולדת ה-90 לקיומה של היצרנית הצרפתייה בכדי להשיק שם ישן-חדש להיצע. ה-DS3 תהיה הראשונה בסדרה של מכוניות פרימיום חדשות, שתוצענה לצד סדרות ה-C3, ה-C4 וה-C5 אך במחירים גבוהים יותר. ה-DS3 אמורה להתחרות במכוניות כמו אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1, וולוו C30, אלפא רומיאו 147 ושות'. לפי המידע שהגיע אלינו מדובר בדגם כל-חדש, כאשר לא ברור האם הוא ישב על פלטפורמה עתידית שתשמש גם את ה-C3 הבאה (מה שסביר להניח) או שזו תהיה פלטפורמה עצמאית חדשה (פחות סביר).
שנה מאוחר יותר, קרי – בתחילת 2010 – תושק ה-DS4 הגדולה יותר, במימדי ה-C4 ויתר מתחרותיה בקבוצה אך ברמת אבזור ומחיר גבוהים יותר ובסוף 2011 תיחשף גולת הכותרת הבאה של סיטרואן – ה-DS5 שככל הנראה תחליף את ה-C6 הלא ממש מצליחה כספינת הדגל של היצרנית.
ה-DS המקורית ("האלוהית") נחשפה לראשונה – לאחר 18 שנות פיתוח סודיות! – בתערוכת פריז של 1955. ביום ההשקה נרשמו 12,000 (!!) הזמנות. היא החליפה יצירה טכנולוגית מרשימה ומפורסמת אחרת – הטרקסיו אוואנט – ונכנסה לנעליים גדולות בהצלחה מרובה, בלשון המעטה. ה-DS הקדימה את זמנה בלא מעט פרמטרים (בין היתר בעיצוב, מערכת המתלים הפניאומטית והפנסים המסתובבים עם כיוון הפניית ההגה) והציבה רף חדש בכל הקשור לנוחות נסיעה, יכולות גיהוץ, אחיזה ובלימה במכוניות נוסעים. ה-DS יוצרה מ-1955 עד 1976 ברציפות בכמעט 1.5 מיליון יחידות.