בגיליון החודש (ינואר 2009) של ארגון 'בטרם' פורסמה כתבה אודות מידת ההיפגעות של ילדים בעולם. בכתבה המתבססת על דו"ח של ארגון הבריאות העולמי (WHO) וארגון UNICEF, צוין כי בין הסיבות העיקריות לתמותת ילדים נמצא פגיעות כגון: כוויות, נפילות, הרעלות וגם תאונות דרכים.בתאום מושלם, משיקה 'שילב' את 'חודש הבטיחות' שבמסגרתו הוזמן דר' פרנסוואה רנודין, להוביל את פעילות ההסברה ברשת. ד"ר רנודין הינו אחד מיועצי הועדה האירופאית הקובעת את תקני הבטיחות בכלי רכב בכלל, ומושבי בטיחות לילדים בפרט, ומכהן גם כחבר בועדת אד-הוק של האו"ם ליצירת תקן חדש של מושבי בטיחות לילדים.

לדבריו, החדשנות בתחום הבטיחות באה לידי ביטוי במספר נושאים, כמו למשל שינוי החוקים והתקנות הדורשים להתאים את מושב הבטיחות לילד על פי קריטריונים של גובה בלבד (ללא התייחסות למשקל). רנודין גם מדגיש כי הוא פועל להחליף את התקינה הקיימת למושבי בטיחות ברכב (המתייחסת לחיבורי המושבים לעובי הרצועות וכו'), בתקינה חדשה. זו תדרוש כי מושבי הבטיחות יעברו מבחני ריסוק – בדומה למבחני ריסוק של כלי רכב. שקלול תוצאות מבחנים אלה, יחד עם מתן ציון עבור מידת נוחות השימוש במושב בעת ההתקנה ברכב ובעת חגירת הילד, יקבעו את דרוג הבטיחות של המושב.

אבל לפני התקינה החדשה יש ללמד התקנה נכונה ברכב
דר' רנודין עוד הוסיף ואמר כי למרות הקדמה והטכנולוגיה, הם עדיין מתמודדים עם הטמעת חשיבות השימוש במושב בטיחות וחשיבות העגינה הנכונה. לדבריו, יותר מ-50% מהעוגנים כיסאות בטיחות ברכב, אינם עוגנים נכון ובכך מסכנים את ילדיהם. הוא גם מציין כי הפתרון לבעיה זו כבר הוחדר לשוק לפני 3 שנים – עוגני איזופיקס (Isofix) המתחברים לשלדת הרכב. "יעילות עוגני האיזופיקס נבחנה במהלך התקופה" אמר ד"ר רנודין "והמסקנה היא כי זהו הפתרון הטוב והבטוח ביותר." עם זאת, מן הראוי לומר כי מושבי בטיחות שבהם נמצא עוגני איזופיקס, יקרים יותר לרכישה.

"הורים רבים אינם מקפידים להושיב את ילדיהם במושב בטיחות," אמרה ענת לוין מנכ"לית שילב, "שמנו לנו למטרה להעלות את המודעות בקרב הורים לילדים, ללמד הורים כיצד עוגנים נכון, ואיך יש להתנהג בכביש תוך כדי נסיעה עם ילדים." בהמלצת ד"ר רנודין תערוך שילב הדרכה אישית בחנויות הרשת במטרה ללמד עגינה נכונה של מושבי בטיחות. ההדרכה תועבר בחינם על ידי שלומי טל, מומחה בטיחות ויועץ לרשת שילב, שיסתובב בין 44 הסניפים הפזורים בארץ.