לבנה, בתולית, טהורה ותמימה. יה, רייט14 שנים אחרי שהגיחה לעולם כמכונית הקונספט SSM, ועשר שנים אחרי השקתה באפריל 1999, עומד להיפסק ייצורה של ה-S2000. בהודעה לעיתונות שפרסמה הונדה השבוע התבשרנו כי בחודש יוני הקרוב נוכל לנפנף לשלום לרודסטר האהובה, נציגה אחרונה לעולם של מוטוריקה טהורה ובלתי-מתפשרת. יותר לא יהיו כמוה בייצור המוני, רודסטר שכל-כולה מנוע, סל"ד, הנעה אחורית ואופי פרוע, מכונת נהיגה נטו, נטולת הגנות אלקטרוניות.
הפסקת הייצור איננה מפתיעה. ה-S2000 מעולם לא היתה הצלחה מסחררת: היא נמכרה בכ-110,000 יחידות עד היום, קצב מכירות העומד על כשליש עד רבע ממכירות המאזדה MX-5 למשל. כיום היא כבר אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות הכללית של הונדה, או של עולם הרכב כולו. רודסטרים אחרים התמתנו והתבגרו, שמנו וכבדו, קיבלו גגות קשיחים ואיבדו את המיקוד והחדות. ה-S2000 עברה אמנם עדכונים פה-ושם, אך האופי הבסיסי לא השתנה, כולל המנוע הנפלא שמפיק 240 כ"ס מנפח של 2 ליטר בלבד – ללא הגדשה! – ואף קצת יותר, בגרסאות היפניות; מדובר ב-120 כ"ס לליטר ומעלה, נתון המהווה שיא למנועים אטמוספריים במכוניות סדרתיות חוקיות לכביש עד עצם היום הזה. מנוע זה זכה לא פחות מ-5 פעמים בתואר "מנוע השנה הבינלאומי" בקטגוריה בין 1.8 ל-2.2 ל'.
לכבוד הפסקת הייצור הכריזה הונדה על גרסת-פרידה שתוצע בשוק האירופי וזוכה לשם ההולם Ultimate Edition. גרסה זו מקבלת צביעה לבנה מיוחדת, גג קשיח תואם, תא נוסעים עם ריפודי עור אדום, חישוקים בגוון גרפיט וסימולים יעודיים, כאשר המכניקה נותרת ללא שינוי. זו הזדמנות אחרונה לשים את היד על רודסטר מלהיבה שכנראה כבר אין לה מקום בעולם הרכב של היום – ואשר ישאר משעמם יותר בלעדיה.
ה-S2000 בגרסתה האחרונה תוצג בתערוכת ז'נבה בתחילת מרץ.