לאחר חודשים של ירידות מחיר, ואחרי שהגענו לרמות המחיר של 2004, הגיע עדכון מחירים כלפי מעלה. במוצאי שבת בחצות, יתעדכנו מחירי הדלק ב-7% ויחצו שוב את קו 5 שקלים לליטר; בנזין 95 אוקטן יעלה 5.08 שקל – עלייה של כ-7% לעומת החודש הקודם. בנזין 96 אוקטן יעלה 5.10 שקל לליטר – עלייה של 6.92% לעומת החודש שעבר. אגב, זו הפעם האחרונה שיפורסם עבורו מחיר מקסימום (פרטים בהמשך).
מתדלקים אשר לא יתעצלו ויערכו השוואת מחירים בין תחנות דלק שונות, יוכלו לחסוך כ-5% בעלות כל תדלוק הואיל ומחירים אלו הנם מחירי המקסימום.
חדשה נוספת תדאיג במעט את חברי מועדון החמש וכל אלו הצורכים אוקטן 96 (בעיקר מכוניות משנת ייצור 1994 ומטה). ביום שלישי (ה-3 בפברואר) יוסר הפיקוח על מכירת אוקטן 96 בהתאם לצו עליו חתם שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן אליעזר, ביוני 2008. כמויות הצריכה של אוקטן 96 ירדו דרסטית בשנים האחרונות לפי מנהל מינהל הדלק במשרד התשתיות הלאומיות, חן בר יוסף . היקף צריכת דלקי התחבורה בישראל בשנת 2008 הינו כ-5 מיליון טון, כאשר אוקטן 96 מהווה 3.5% בלבד מסך הצריכה ונפח אחסונו בתחנות גבוהה בהרבה מהיקפו היחסי במכירה.
לא הכל שחור. תחנות התדלוק אשר תפסקנה את מכירת הדלק 96 אוקטן תחוייבנה למכור תוספת אשלגן נוזלי אשר תאפשר למנועים לפעול ללא נזק. לדברי בן אליעזר, מטרת הממשלה לצמצם את זיהום האוויר בכלל ובערים בפרט. "אנחנו מעודדים את הפסקת השימוש בדלק המיושן, הגורם לפליטת חלקיקים המזהמים את האוויר באופן ניכר. הפסקת השימוש בו, יחד עם פעילותנו למעבר לשימוש בדלקים נקיים יותר וכן כניסתם של ביו-דלקים, תביא להפחתת זיהום האוויר בלב הערים".