תראה לאודי מה זה?... נמתין בסבלנותאסטון מרטין, אשר עברה לפני כשנתיים לבעלות של קבוצת השקעות בריטית-כוויתית, הודיעה במועד לא מקרי (יובל לנצחון ה-DBR1 בידיו של קרול שלבי האגדי ורוי סלבדורי בלה-מאן 1959) על כניסתה לקטגוריה הבכירה בסדרת המרוצים, קטגורית אבות הטיפוס, ה-LMP1. החברה תריץ שתי מכוניות בסיוע סדנת Works אשר תעטנה את צבעיה של המממנת הראשית, חברת הדלק Gulf Oil, כחול וזהוב-תפוז.

החברה הייתה פעילה בקטגוריית ה-GT1 הזוטרה עם ה-DBR9 בהצלחה רבה, עם שתי זכיות רצופות במקום הראשון בלה-מאן בשנתיים האחרונות. הכניסה לקטגוריה הבכירה יותר הנה תחום חדשה לחברה ובשל המשאבים הנדרשים והעובדה שהנהגים יעברו לקבוצה הבכירה, לא תגן החברה על תוארה בקטגוריה זו במירוץ לה-מאן 2009. ייתכן והבחירה בשנה זו כשנת הכניסה לקטגוריה הבכירה נובעת מתקנות חדשות אשר אמורות להגביר את התחרות ולצמצמם את יתרונן של מכוניות הדיזל (אודי, כדוגמא מצוינת) למכוניות הבנזין.

המכונית החדשה תתבסס על מכלליה של הלולה Charouz Racing System משנת 2008 בעלת מנוע ה-V12 של אסטון מרטין. בסיס המכונית נחשב מוצלח, ולהוכחה - מכונית זו שברה את שיא המסלול למכונית בנזין במסלול La Sarthe בשנה שעברה. שותפיה של אסטון מרטין לפיתוח יכללו את לולה כמובן, מישלין, קוני ו-BBS. הממנים יהיו חברת Gulf Oil וחברת ההלבשה Hackett. המרוץ הראשון במסגרת Le Mans Series הנו מרוץ 1,000 הק"מ בקטלוניה ב-5 לאפריל. מרוץ 24 השעות של לה-מאן ייערך ב-13-14 ליוני ויהוה את מוקד תשומת ליבה של אסטון מרטין.

שנת 2009 מסתמנת כשנה מהותית בחייה של החברה הותיקה. הצגת הראפיד מחד, ה-1-77 מאידך והכניסה למרוצים יטילו עול כספי על החברה. האם עול זה יהפוך לנכס בדמות זכיות במרוצים והדחתה של אודי מהכתר, עם 8 זכיות עד כה?
חיה ונראה. בכל מקרה, שאפו על הניסיון!