עכשיו זה סגור. במהלך 2010 תבצע רנו ישראל מהלך מעניין כאשר משפחת המגאן תוחלף בארץ על ידי שתי מכוניות. הראשונה היא המגאן 5 דלתות שפגשנו כבר בתערוכת פאריז האחרונה. השנייה היא גרסת הסדאן שטרם נחשפה, אבל כעת ידוע כי היא תזכה לשם חדש.רנו פלואנס קונספט (2004) – פרשנותה של רנו לספורט-קופה לארבעהכזכור, עוד בתערוכת פאריז סיפר לנו פטריק לה-קוואמה, מבכירי רנו והאחראי על העיצוב, שמחליפת המגאן סדאן תכונה 'פלואנס' ('Fluence'). הוא ציין שהשם שפירושו 'זרימה', משקף את העיצוב המאוד זורם של המכונית החדשה. ואולם, אז עדיין לא היה ברור באילו שווקים תמשיך רנו להשתמש בשם המוכר – 'מגאן' – ובאילו שווקים ישתנה שמה ל'פלואנס'. באותה תקופה, גם אנשי קרסו, יבואנית רנו, לא היו בטוחים באיזה שם היא תכונה. כעת, כארבע חודשים מאוחר יותר, נראה כי הפור נפל – לדור השלישי של המגאן יקראו בישראל 'פלואנס'. אגב, רנו כבר השתמשה בשם פלואנס בעבר, כאשר הציגה ב-2004 דגם קונספט בתצורת קופה עם מקום לארבעה נוסעים.

הפלואנס תוכננה בצרפת, ואמורה היתה להיות מיוצרת (רק) בקוריאה, במפעל רנו-סמסונג (יצרנית הרכב סמסונג שייכת לרנו). מאחר וברנו צופים ביקוש משמעותי לדגם גם באירופה – בכלל זה בטורקיה – הוחלט על ייצור "מקומי" בטורקיה, משם תגיע הפלואנס גם אלינו (כמו המגאן סדאן הנוכחית).
עבור 'קרסו', יבואנית רנו, מדובר בחדשות טובות שכן היא מעדיפה לקבל את המכונית מטורקיה הן בשל הקרבה הגיאוגרפית והן בשל הקלות המס של כלי רכב המגיעים מאירופה לעומת אלה המגיעים מהמזרח הרחוק. אגב, גרסת ההאצ'בק אותה נראה גם אצלנו, תיוצר במערב אירופה – ספרד ובצרפת (כפי שקורה כיום עם המגאן האצ'בק הנוכחית).
רנו מגאן הבאה – היכונו לפלואנס
צילום: מנהל
רנו מגאן III האצב'ק – עיצוב שמרני מבעבר

לא הרבה ידוע על מחליפת המגאן סדאן, כמו האם היא מתהדרת בפלטפורמת אחותה ההאצ'בקית או במתיחה שונה של פלטפורמת המגאן הנוכחית? אילו יחידות כוח יפארו את חרטומה - מנועי הטורבו-בנזין של הדור החדש, מנועי הסולר והבנזין של הדור הנוכחי או אולי המנועים החשמליים המזוהים אצלנו עם פרויקט בטר פלייס של שי אגסי? ושאלת השאלות עבורנו – איזו תיבת הילוכים נמצא במחליפת המגאן סדאן? אוטומטית קונבנציונאלית חדשה (עם 5 או 6 הילוכים, המשודכת כבר למנועי הטורבו-בנזין שבגרסת המגאן האצ'בק החדשה), אוטומטית רציפה (המשודכת למנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי) או שמא ה-AL4 הידוע והמוכר מהדור הנוכחי של המגאן סדאן (אוטומטית עם 4 מהירויות)?
בכל מקרה, מבחינת קרסו הכוונה להביא את שתי המכוניות (האצ'בק וסדאן) במועד אחד ולפחות כרגע נראה שזה לא יקרה לפני 2010.

לדפי רנו בקטלוג 'אוטו'