העולם הולך לכיוון הנישות, ותחום הרכב אינו שונה. באגף האופנועים הולכים ומקבלים אופנועי ה'קאסטום', המיוצרים על-פי מידה ולפי הזמנת הלקוח, עוד ועוד תנופה ופופולאריות. די להיזכר בתוכניות אמריקניות מצליחות למיניהן המתארות סדנאות אופנועים הבונות אופנועים על-פי מידה - ואת הרייטינג הגבוה שהן מקבלות – בכדי להבין במה מדובר.
אבל, תחום האופנועים על-פי מידה, המיוצרים במספרים קטנים (יחסית) אינו שייך לתחומי העיסוק של היצרניות הגדולות. קצת קשה להציע "אופנוע אישי, התפור לפי מידה" בייצור המוני מחד, מאידך – התחום צובר כאמור עוד ועוד דרישה, כך שהיצרניות הגדולות מוצאות עצמן בדילמה.
אצל הונדה הדילמה נפתרה, לפחות בגישה לתחום אופנועי הקאסטום, בסגנון היצירות בעבודת יד על בסיס הארלי דייוידסון. במהלך תערוכת האופנועים הבי"ל שנערכה זה עתה בניו-יורק הפתיעה הונדה – יצרנית האופנועים הגדולה בעולם – עם אופנוע קאסטום שנראה כאילו יצא זה עתה את אחת הסדנאות ההזויות של קליפורניה; ההונדה 'פיורי' (Fury) מהווה אנטיתזה לכל מה שמצופה כיום מהתחום הדו-גלגלי בעולם: הוא לא ממש ירוק, בטח שלא חסכוני או נקי במיוחד, כבד, ארוך ויקר, קשה להגדירו כפרקטי ואם תרצו – הוא מייצג את כל מה שאימהות מודאגות מזהירות את בנותיהן החסודות מפניו. כאשר יצרנית כמו הונדה מציעה מוצר שכזה, יש ככל הנראה דברים בגו'.
כאופנוע קאסטום נמוך, ארוך ובריון המפרט הטכני והמספרים בהחלט מרשימים. מנוע בתצורתV מהווה כמובן must בכלי שכזה, וכך גם הנפח הגדול. בפיורי מדובר ב-V2 בנפח 1,312 סמ"ק המכויל לתת הספק נמוך יחסית אך מומנט בשרני (כמקובל, לא מתפרסמים בארה"ב נתונים אלו) ומעל לכל – רעש "נכון" ו-ויברציות במינון המתאים. שתי תכונות אלו האחרונות, אגב, אינן דבר של מה בכך וזמן ניכר ממשך פיתוח המנוע (המבוסס על מנוע דומה וותיק יותר של הונדה) הוקדשו לקבלת הרעש והתחושות הנכונות. בכלל, עיצוב הוא הכל בסוג כזה של אופנוע; תראו למשל את האופן המרשים בו הצליחו בהונדה להסתיר את היות המנוע מקורר בנוזל (בהחביאם את המצנן מלפנים) ובעיצוב הצילינדרים עם צלעות הקירור המוכרות ממנועים מקוררי אוויר. שטחי הכרום הנרחבים, המושב המינימליסטי והנמוך (68.7 ס"מ מעל לפני הקרקע), הסתרת בולם הזעזועים מאחור – זכר לתקופה שלאופנועים לא היה שיכוך אחורי, צמיג שמן מאחור במידה 200/50-18 עם צמיג קדמי צר וגדול יותר (90/90-21) ובסיס גלגלים עצום המשתרע על פני 181 ס"מ. ההונדה פיורי שוקל – ללא נוזלים ורוכב – למעלה מ-300 ק"ג. הכוח מועבר אל הגלגל האחורי באמצעות גיר עם 5 הילוכים וגל הינע.
הונדה יחלו בשיווק הפיורי החדש לקראת סוף שנה זו, כדגם 2010 במחיר שטרם פורסם. האם יגיע גם אלינו? על-פי מדיניות היבואן המקומי, ייתכן בהחלט שכן.