סוף סוף נצחון למיצובישי. מעט מדי, מאוחר מדי
סביר להניח כי גם בחלומותיהם הגרועים ביותר לא תיארו ראשי קבוצת מיצובישי כי נצחון-הסטייג' הראשון שלהם בדאקאר הנוכחי יושג בשלב כל כך מאוחר – ובאופן כה עקר. הסטייג' ה-13 של הדאקאר קוצר שוב בשל תנאי השטח, ואורכו היה כמחצית בלבד מ-545 הק"מ המתוכננים (ובכלל, נראה כי המנצח הגדול של הדאקאר הדרום-אמריקני הוא מזג האוויר...).
נהגי פולקסווגן המובילים ז'ינייל דה-ויליירס ומארק מילר – תחת הוראות קבוצתיות – לא התחרו זה בזה ואף המתינו לנהג השלישי, דיטר דפינג. הם קיבלו הוראה לשמור על עצמם ועל המכוניות כדי להמנע מגורל כמו זה של סיינז, ולהבטיח נצחון לקבוצת-האם. כתוצאה מכך הסתפקו דה-ויליירס ומילר במקומות 8 ו-7 בלבד בהתאמה, עם זמנים כמעט זהים, כאשר דפינג מסיים קצת לפניהם במקום הרביעי. רומה, דווקא אחרי יום האתמול בו נאלץ להמתין למשאית הסיוע, קם מהקרשים וניצח כאמור, מבלי שתהיה לדבר משמעות כלשהי מבחינת לוח התוצאות הכללי. הולובצ'יץ המצויין עם הטנדר של ניסאן – שארית-דאקאר מתחילת העשור, פליט מנסיונותיה הראשונים של ניסאן לקרוא תיגר על מיצובישי – סיים שני בסטייג', תוצאתו הטובה ביותר עד כה. הוא רביעי בדירוג הכללי, אחרי רובי גורדון שאתמול סבל מבעיה טכנית כלשהי והסתפק במקום ה-16 בלבד. בן קבוצתו אריק ויגורו תפס את מקומו כאשר סיים שישי בסטייג'. יום מוצלח היה זה גם לקבוצת X-רייד, עם מקומות 3 ו-5 לשישרי ונוביצקי.
בדירוג הכללי לא חלו, אם כן, תהפוכות. השלישייה המובילה – דה-ויליירס, מילר וגורדון – שמרה על מיקומים ופערים לקראת הסטייג' האחרון, היום. הפער בין שני צוותי פולקסווגן עומד על כשתי דקות בלבד, מה שתיאורטית יכול היה להבטיח היום קרב איתנים ב"ספיישל" האחרון של הראלי, 227 ק"מ מסכמים לפני קטע קישור ארוך של 341 ק"מ שיביא את המתחרים העייפים חזרה לבואנוס-איירס משם זינק הראלי לפני שבועיים. אבל סביר להניח כי הוראות קבוצתיות לא יתנו למילר ודה-ויליירס להתחרות זה בזה גם היום, כך שכנראה ז'ינייל דה-ויליירס – גם הוא, אגב, מפליטי קבוצת ניסאן הרשמית לשעבר – יוכתר היום כמנצח דאקאר 2009. שרק לא נעשה לו נאחס.
באופן דומה אפשר כבר כנראה להכתיר את מארק קומה בין האופנוענים. הוא מתחיל את הסטייג' היום עם יתרון של שעה וחצי על פני דספרה במקום השני ויכול להרשות לעצמו לטייל בדרך אל קרב הגמר.
אבל במשאיות כלום עוד לא גמור. הנדנדה בין נהגי קאמאז צ'גין וקאבירוב נמשכת. אתמול זה הסתיים בפער של ארבע-וחצי דקות לטובת קאבירוב שניצח בסטייג' (צ'אגין סיים חמישי – שימו לב לפערים הקטנים). המשמעות היא כי קאבירוב עבר שוב למקום הראשון, 3 דקות לפני צ'אגין, כך שהכל פתוח והמנצח יוכרע היום. כאן, אגב, לא יהיו הוראות קבוצתיות. ג'ררד דה-רוי מפגר אחר המובילים כמעט בשעה אך יקווה לתקלה אצל אחד מהם שתאפשר לו לעלות גבוה יותר על הפודיום.