קורה לטובים ביותר. מילר ופון-ציצוויץ התיישבו על דיונה
קרלוס סיינז הוליך את הדאקאר של 2009 כמעט מתחילתו – ואתמול הוא שילם על כך מחיר יקר, על לא עוול בכפו. כמי שניצח בסטייג' הקודם זינק סיינז ראשון לסטייג' ה-12, ושימש הלכה למעשה כפותח-ציר. בק"מ ה-79 נתקל הטוארג-מירוץ של סיינז בחריץ עמוק וחד, שככל הנראה נגרם בשל זרימת מים עזה פרי הגשמים העזים שירדו באזור. החריץ, בעומד של כ-4 מטרים, לא סומן בספר-הדרך. סיינז ונווטו מישל פרין מצאו עצמם עם טוארג מעוך השוכב על גגו – פרין, כפי שהתברר תוך זמן קצר, עם עצם בריח שבורה. ההסתערות על דאקאר 2009 של סיינז הגיעה לסיומה, ואפשר לומר בוודאות כמעט מלאה כי על לא עוול בכפו. למרות ההלם התעשת סיינז מהר ואץ להזהיר את חבריו המגיעים כדי למנוע גם מהם להתהפך. בכך מנע בוודאות תאונות נוספות עם פוטנציאל הפצעות גבוה.
אחד מאלו שניצל והצליח לעצור ממש על פי התהום היה נאני רומה – אבל במקרה שלו זה לא עזר. ה"רייסינג לאנסר" של רומה נעצר עם תקלה מכנית, ורק שבע שעות ארוכות אחרי המובילים הצליח הנהג הספרדי לצלוע לחניון הלילה, כאשר למכונאי הקבוצה ממתינה עבודה רבה כדי להחזיר את הרכב למצב תקין.
למזלה של פולקסווגן, צוותיה הנותרים לא ביישו את הפירמה. מארק מילר – שתיאר את הסטייג' כקשה ביותר אותו עבר אי-פעם, למרות שלא ארוך כלל – היה קרוב מאד לנצח את הסטייג'; אך ממש בסיום מצא נווטו המנוסה של דה-ויליירס, דירק פון ציצוויץ, נתיב אלטרנטיבי וחוקי למהדרין שאפשר לנהג הדרום-אפריקני לעקוף דיונה אימתנית שגרמה לכל המתחרים האחרים לירוק דם. בתוך קטע של קילומטרים מועטים הצליח דה-ויליירס לצבור יתרון של למעלה מרבע שעה על בני חברו לקובצה ובכך לא רק לנצח את הסטייג' אלא גם לעבור למקום הראשון בדירוג הכללי, בפער של שתיים-וחצי דקות.במקום השלישי מוצא עצמו לפתע רובי גורדון, בעקבות פרישת שניים מהנהגים שהיו לפניו, בפער של שעה ו-18 דקות אחרי שסיים שלישי את הסטייג' היומי.
הסטייג' ה-13 והלפני-אחרון, המתרחש היום, היה אמור להיות מעל 500 ק"מ אך קוצר שוב בשל מזג האוויר, שהפך את השליש הראשון של המסלול היומי המתוכנן לבלתי-עבירים.