אחת הכוכבות המפתיעות של תערוכת דטרויט 2008 היתה הפיסקר קארמה, סדאן-יוקרה בעלת עיצוב עוצר נשימה ונתונים שגרמו לרבים (כולל אנחנו) להרים גבה. לפני חודש סיפרנו לכם כי הקארמה הסדרתית תוצג בדטרויט, ועכשיו זה קרה. הנריק פיסקר חשף בדטרויט את הקארמה בגרסת הייצור – ובדיוק כפי שהבטיח, היא נראית בדיוק כמו הקונספט, יפה ועתידנית להפליא.
גם הנתונים הטכניים נותרו מרשימים מאד. הקארמה, שתצא לשוק עוד השנה (לדברי החברה יש כבר 1,300 הזמנות) היא היברידית מסוג פלאג-אין, כזו שניתן לטעון מרשת חשמל רגילה; על מטען מלא של מצברי הליתיום-איון שלה היא יכולה לנסוע כ-80 ק"מ, מה שמספיק לרוב האמריקנים לנסיעה היומית לעבודה וחזרה.
מי שרוצה לנסוע רחוק יותר נהנה משירות מנוע-עזר המתפקד (רק) כגנרטור בעת הצורך, כאשר אז הטווח מגיע עד קרוב ל-500 ק"מ. אותו מנוע עזר הוא לא אחר מיחידת ה-2.0 ל' טורבו המוכרת של אופל, המשמשת גם במכוניות GM ספורטיביות כמו הפונטיאק סולסטיס. את ההנעה עצמה מספקים שני מנועים חשמליים בהספק של 201 כ"ס כל אחד, וזה מספיק כדי להאיץ ל-100 קמ"ש ב-6 שניות. המהירות המרבית היא 200 קמ"ש.
תא הנוסעים מעוצב גם הוא באופן מקורי ועתידני, ונעשה בו שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה.
וכמה זה יעלה? החל מ-88,000 דולר, מה שנשמע סביר ביותר ואף נמוך מדי לאור הטכנולוגיה וכמויות הייצור הנמוכות. את הייצור בפועל, אגב, תבצע חברת וואלמט הפינית, אשר בין היתר מייצרת עבור פורשה את הבוסטר והקאימן.
תערוכת דטרויט: פיסקר קארמה - הגרסה הסדרתית
צילום: מנהל
המפרט המכאני כולל חישוקי "22 (!) עם צמיגים במידה 245/35 מלפנים ו-265/35 מאחור. בסיס הגלגלים הוא 3.16 מ' – ארוך יותר משל הגרסאות הרגילות של כל מכוניות-הפאר האירופיות – והאורך הכללי הוא 4.99 מ'; למראה הספורטיבי יוצא-הדופן תורם מימד רוחב נכבד של 1.94 מ' וגובה של 1.33 מ' בלבד. נתון המשקל, אגב, לא נמסר.