אודי חושפת מעל לבימות דטרויט את הפרומו ל-A7 העתידית, סדאן-קופה בעלת 5 דלתות וארבעה מושבים, המיועדת להתחרות במרצדס CLS, בפאסאט CC ובמידה מסוימת גם בפורשה פנאמרה, באסטון מרטין ראפיד ובב.מ.וו סדאן-קופה עתידית, עליה כבר עובדים בב.מ.וו, מבוססת על סדרה 5.למרות הממדים הגדולים של הקונספט – ספורטבק שמו – הוא מתבסס על הפלטפורמה של ה-A4/A5 ומיועד להתחרות בתחום היוקרתי של עולם הרכב כאשר אודי ימצבו את ה-A7 העתידית בין ה-A6 ל-A8. האורך עומד כאן על 495 ס"מ, הרוחב 193 ס"מ והגובה 140 ס"מ בלבד – ממדים המעניקים למכונית את הפרופורציות הספורטיביות/ייחודיות לז'אנר. על אלו מתווספים הגלגלים הענקיים (חישוק 21 אינץ' בקונספט) והחלונות הצרים היוצרים יחד צללית "קופה" אגרסיבית, כאשר רק מספר הדלתות משייכות את המרכב הזה לאגף הסדאן, על-פי צוו האופנה העכשווי.
הפנים בספורטבק קונספט מואר הודות לגג הזכוכית הענק, שכנראה לא יעבור בשלמותו לגרסה הסדרתית, ולחלון האחורי המשתפל אל מעל לתא המטען (הגדול: 500 ליטר נפחו), וחושף עיצוב שונה מהמוכר באודי וייתכן כי מרמז על קו העיצוב העתידי החדש של גרסאות היוקרה של המותג. עור בהיר ועץ המעובד בדומה ל'דקים' המוכרים מיאכטות וסירות יוקרה מעניקים מראה יוקרתי ומאוורר לפנים, המציע 4 מקומות נפרדים לנוסעים.
במכונית התצוגה הותקן טורבו-דיזל מתקדם בנפח 3.0 ליטר המציע כאן 225 כוח-סוס ומומנט מרשים של למעלה מ-56 קג"מ. במנוע זה מוצעת מערכת Clean Diesel המותקנת גם ב-Q7 בגרסת ה-3.0 TDi עבור השוק האמריקני, והמיועדת לצמצם למינימום את פליטת המזהמים. כמעט מובנת מאליה חלוקת הכוח בין הגלגלים: מערכת הקוואטרו בשילוב הגיר האוטומטי המתקדם (S-Tronic עם 7 הילוכים) דואגת להעביר את כוח המנוע אל כל הגלגלים באופן יעיל. בגרסת מנוע זו טוענים באודי לביצועים מרשימים, הכוללים האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-7.0 שניות ומהירות מרבית של 245 קמ"ש – מכובד עוד יותר אם נלקח בחשבון המשקל העצמי הלא ממש נמוך בן ה-1.8 טון.
עוד באגף האינטליגנציה המכאנית נמצא בקונספט מערכת חימום שמן הגיר לניצולת מקסימאלית, מערכת קירור מנוע מפוקחת מחשב, מערכת 'עצור וסע' והיכולת לנצל חלק מאנרגיית הבלימה לטובת המערכות השונות. כל אלו תורמים את חלקם לנתון צריכת הדלק הממוצעת המוצהר העומד כאן על כמעט 17 ק"מ לליטר סולר.
תערוכת דטרויט: אודי ספורטבק קונספט
צילום: מנהל
באגף הפינוקים מוצעות בין היתר מערכת מתלים אדפטיביים ומערכת עזר לחנייה. ספק אם הבלמים הקרמיים יגיעו לגרסה המוכנה לייצור.
כבר בשנה הבאה אמורה לצאת הגרסה המוכנה לייצור של ה-A7 לשווקים, מה שאומר שבגדול יישמרו התכונות, הממדים ואולי גם חלק מהגימיקים ומערכות הטכנולוגיה המתקדמות עבור הרוכשים.

הכל על דגמי אודי בישראל