ספק אם בחלומותיהם הוורודים ביותר העזו אנשי פולקסווגן לחלום על המצב בו הם נמצאים עכשיו: שלושת המקומות הראשונים שייכים להם, והצוות הרביעי גם הוא בעשיריה הראשונה. המרורים שאכלה הקבוצה מאז החלה את השתתפותה בדאקאר בתחילת העשור משלמים עכשיו את הדיבידנדים: שכר הלימוד אמנם היה גבוה, אבל היום הקבוצה עובדת כמכונה משומנת והמכוניות – ובכן, גם המכוניות עבודות כמכונה משומנת. שזה בעצם מה שהן, לא?המערך האדיר של פולקסווגן משתלם בסופו של דבר
הסטייג' הרביעי לא היה נטול בעיות לחלוטין. קרלוס סיינז ומארק מילר השתעשעו ביניהם ופה-ושם קצת איבדו את הדרך יחד, מה שלא הפריע להם ליטול את שני המקומות הראשונים כאשר סיינז מקדים את חברו לקבוצה בפחות משתי דקות – ומגדיל את יתרונו עליו בראש הדירוג המצטבר כמעט ל-20 דקות.. דה ויליירס איבד דקות יקרות כאשר נאלץ לעצור לתיקון מערכת ההיגוי שניזוקה בשל פגיעה באבן, סיים 8 דקות אחרי מילר ואיבד את המקום השני לנהג האמריקני. מצד שני, לדה-ויליירס יתרון של יותר ממחצית השעה על נאני רומה, שסיים את הסטייג' היומי במקום השביעי בלבד בשל בעיות ניווט בשלב הראשון ובהמשך – התחממות מנועו. קבוצת מיצובישי חווה בראלי הנוכחי את מה שעבר על פולקסווגן בשנותיה הראשונות בדאקאר: מנוע הדיזל החדש טעון כנראה עוד פיתוח, ואולי מכונאי הקבוצה גם צריכים ללמוד לעבוד איתו. כך או כך, רומה נשאר כמובן לבדו בקבוצה כולה, מה שאומר שצוות המכונאים המסייעים לו במחנה הלילי הינו פשוט ענק.
לרובי גורדון עם ההאמר היה זה עוד יום מוצלח כאשר סיים שלישי בפער זעיר, והוא מצפה בכליון עיניים לסטייג' העשירי מחר (יום ג') – שצפוי להיות הקשה ביותר בכל המהדורה הנוכחית של הדאקאר: סטייג' מפלצתי של 670 ק"מ (לפי התכנון המקורי; יתכן כי יקוצר מעט), כאשר מאה הק"מ האחרונים הם בדיונות מפלצתיות. לפני כן יטפס המסלול עד לגובה של 2400 מטרים ויציב בפני המתחרים אתגר של כושר גופני – במיוחד אמורים הדברים לגבי האופנוענים – כמו גם נתיב מפותל וטכני באופיו.
בין האופנועים זכה פרנס ורהובן (KTM) לנצחון-סטייג' שני, למרות שזינק הרחק מאחור ונאלץ לעקוף רבים. הוא הקדים את דויד פרטינייה העיקש, נציג ימאהה בודד מול עדת ה-KTM-ים, שממשיך להיות מדורג במקום השני גם בדירוג הכללי – בפיגור של למעלה משעה לעומת המוביל מארק קומה, שרכב היום באיזי יחסית וסיים שלישי בפער קטן. ואילו במשאיות השיג צ'גין הוותיק עוד נצחון-סטייג', אבל הפעם ביתרון משמעותי על פני חברו לקבוצה קאבירוב שהסתפק במקום השלישי בסטייג', כ-33 דקות אחרי המוביל. צ'גין עבר בשל כך למקום הראשון על חשבונו של קאבירוב. דה-רוי סיים רביעי, כמעט 35 דקות אחרי המוביל, ובדירוג המצטבר הוא כבר כמעט 50 דקות אחרי צ'אגין.
לפי רישומי התוצאות, את הסטייג' היום סיימו רק 83 צוותי מכוניות. גם בהנחה כי יש אי-אלו אשר הגיעו לסיום לאחר שעת הגג, עדיין מדובר באחוז פרישות גבוה – ומחר צפויים ליפול עוד רבים בסטייג' המפרך המצפה להם.